אישום: עשקה ניצולי שואה ותכננה לברוח מהארץ

כריסטינה בראגה, תושבת זרה, נאשמת כי ניצלה את זוג הקשישים בהם טיפלה וגנבה מהם מעל 100 אלף שקלים. היא רכשה כרטיס טיסה לכיוון אחד למדינת האם שלה – מולדובה, אך נעצרה בטרם הספיקה להשתמש בו
רונן לוי |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד כריסטינה בראגה, תושבת מולדובה בגין גניבה והונאה של זוג ניצולי שואה מירושלים בסך של מעל 100 אלף שקלים. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרה עד לתום ההליכים ומציינים כי בטרם נעצרה רכשה כרטיס לכיוון אחד למולדובה ועל כן יש חשש כי תימלט מהדין אם תשוחרר. "מדובר בנאשמת שניצלה את יחסי האמון שבין מטופל למטפלת שלו", כך צוין בכתב האישום.

על פי כתב האישום, בשנת 2020 הגיעה הנאשמת לעבוד בסיעוד אצל בני הזוג, ניצולי שואה המתגוררים בירושלים. הנאשמת התגוררה בביתם. באחד הימים, ליוותה הנאשמת את המתלונן, עת משך כסף באמצעות כרטיס החיוב מכספומט בקניון האחים ישראל.

הנאשמת, נטען בכתב האישום, עמדה מאחוריו, וראתה את הקוד הסודי שהקיש. כמה ימים לאחר מכן, נטלה הנאשמת את כרטיס החיוב מתוך הארנק של המתלונן, בכוונה להשתמש בו, מבלי לקבל את הסכמתו. מבלי שהבחין בכך השתמשה בכרטיס על מנת למשוך 16 אלף שקלים.

בראגה, מתואר בכתב האישום, המשיכה לפעול כך מספר רב של פעמים במהלך חודש אוקטובר 2020. בחלק מהפעמים, ניסיון המשיכה סורב. סה"כ היא נטלה לחזקתה 114 אלף שקלים, שלא כדין וניסתה למשוך 63 אלף שקל נוספים.

עוד נטען כי נטלה כרטיס חיוב שלא בהסכמת הלקוח, בכוונה להשתמש בו, וכן השתמשה בכרטיס חיוב בכוונה להונות, בנסיבות מחמירות. בפרקליטות מדגישים כי העבירה בוצעה כלפי קשיש תוך "ניצול יחסי האמון שבין המתלונן לבין המטפלת שלו" וכי ממעשים אלו הנאשמת הפיקה רווחים משמעותיים.

בפרקליטות מבקשים לעצור את בראגה עד לתום ההליכים נגדה. בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט מצוין כי היא "רכשה כרטיס טיסה חד-כיווני למולדובה, אך נעצרה בטרם הספיקה להשתמש בכרטיס". עוד מתואר כי השתמשה בדרכון של אישה אחרת, על מנת להעביר את כספי הגניבה לבני משפחתה. "כל אלו", כך נכתב, "בנוסף למעמדה הלא-חוקי בישראל, מלמדים כי אין כל חלופה שיכולה לאיין את החשש מהימלטות״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות