בתום דיון משפטי כינה את בא כוח הצד שכנגד 'יא זבל' – האם זו הוצאת לשון הרע?

עורך דין תבע אדם שקילל אותו בסופו של דיון טעון בענייני משפחה לעיני הקלדנית, לקוחותיו והצדדים. הנתבע עצמו טען להגנתו כי הדברים נאמרו ב"עידנא תריתחא" והם חוסים תחנת ההגנות שבחוק לשון הרע. מה קבע ביהמ"ש?
נעמה כהן |
כתב אישום
אילוסטרציה shutterstoc

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, אריאל ברגנר, חייב ב-25 אלף שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין, אדם אשר כינה בכינויי גנאי עורך דין בנוכחות אחרים, באולם בית המשפט, לאחר ובסמוך צאת המותב מהאולם.

התובע, עורך דין במקצועו, פירט בכתב התביעה כי ייצג את אחיו של הנתבע, בהליכים בבית המשפט לענייני משפחה. בתום דיון שהתקיים בתוך אולם הדיונים ובנוכחות הצדדים, לאחר יציאתה של השופטת מהאולם, קרא הנתבע אל התובע: "יא זבל, לך אתה תתחבר לפטמה של אמא שלך".

באולם הדיונים נכחו באותה עת, הקלדנית, לקוחות התובע, בא כוח הצד שכנגד והצד שכנגד. לטענת העורך דין, דברים אלה של הנתבע נאמרו בכוונה כדי להלבין פניו של התובע. בו ביום ולאחר מכן שלח הנתבע מכתב התנצלות אל התובע.

הנתבע ציין מנגד, כי התובע עלב באימו ואמר לה כי עליה לגשת ללשכות הסעד והרווחה על מנת להתפרנס וכאשר הנתבע נעלב בשם אימו ובלהט הדברים אמר: "תתחבר לפטמה של אמא שלך ואז תדע מה זה כיבוד אב ואם". הדברים נאמרו ב"עידנא דריתחא לאחר שהתובע עלב באימו של הנתבע וקנטר אותו, ומכל מקום חוסים תחת ההגנות שבחוק איסור לשון הרע".

עוד באותו היום הנתבע שלח לתובע מכתב התנצלות כדי להסביר כי הדברים לא נאמרו על מנת לפגוע. כמו כן מציין כי חלה הגנה על דברים שנאמרו במהלך הליך שיפוטי או בכתבי בי-דין וכן לא כל גידוף מהווה עוולה לפי החוק.

השופט ברגנר קבע כי מדובר בהוצאת לשון הרע, מאחר והדברים שנאמרו כפשוטם "יש בהם כדי לגרום לאדם להרגיש מושפל, מבוזה, נלעג". השופט גם דחה את טענת הנתבע, כי הדברים נאמרו בהליך שיפוטי, וציין כי נאמרו לאחר תום הדיון ועל כן הגנה זו אינה יכולה לעמוד לנתבע.

באשר למכתב ההתנצלות, קבע בית המשפט כי מכתב ההתנצלות נשלח אל התובע ולא נעשה באותה דרך של פרסום לשון הרע ולכן הוא לא ראה כי יש לראות התנהלות זו בעין רעה אך מנגד, הוא לא זקף את משלוח המכתב באופן זה לטובתו של הנתבע ולקולא וחייב אותו ב-25 אלף שקלים פיצויים כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין.

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אריאל ברגנר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות