בתוך 9 חודשים לגליזציה של סמים בישראל

חוק הלגליזציה שיועבר להצבעה בכנסת יאפשר לעשות שימוש בחומר בצורה חוקית למי שמלאו 21. הקנאביס יימכר בחנויות מורשות והשימוש יהיה ביתי בלבד ולא יחשב כמכשול בתחקירים ביטחוניים
רונן לוי |

מהפכת הקנאביס יצאה לדרך. הצוות הבין-משרדי לבחינת המדיניות בנוגע לאיסור על צריכת קנאביס בישראל הציג בצהריים את מסקנות הדוח שחיבר, שבו המליץ על הסדרת שוק הקנאביס בישראל במודל הקנדי, כאשר כל אזרח מעל גיל 21, יוכל להשתמש בסמים, כולל רכישה בחנויות ייעודיות. החזקה תהיה חוקית בכמות של עד 15 גרם. החוק עצמו אמור להיכנס לתוקף בתוך 9 חודשים.

במשך ארבעה חודשים, הצוות הבין-משרדי, שכלל נציגים ממשרדי ממשלה, משטרה והציבור, עמלו על ניסוח סעיפי חוקי הקנאביס החדשים. בראש הצוות עמד שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שגם הציג במסיבת העיתונאים את עיקרי ההמלצות. "חברי הועדה, הגיעו למסקנה, בסופו של דבר, שיש ללכת לכיוון של לגליזציה. הגיעה העת להתקדם בצורה אחראית שתשמר את האיזון בין ההיבט הבריאותי והזכות של אדם להשתמש בקנאביס לבין הליברליזם וההיבט החברתי.

לצד הלגליזציה, תבוא אי-ההפללה ונצטרך לדון בה. הגיל שיהיה אפשר לעשות שימוש בקנאביס בצורה חוקית יהיה 21 וניצור חסמים ודרכים שמתחת לגיל הזה לא יהיה שימוש". הוא הדגיש כי אי-ההפללה תחול גם על מי שישתמש בקנאביס מתחת לגיל הזה", אמר במסיבת העיתונאים ניסנקורן שהוסיף: לצד זאת, יהיו חנויות שיורשו למכור קנאביס והשימוש יהיה ביתי בלבד. כמו כן, נטפל בהתמכרויות ובענישה של מפרי החוק המפיצים. זו רפורמה משמעותית וישראל עושה זאת בצורה אחראית".

החוק ייכנס לתוקף בתוך תשעה חודשים ובתקופה הזו יסדירו המשרדים הרלוונטיים את כל הנושאים. בין השאר המדינה צריכה לוודא שהמחירים יהיו סבירים כדי שצרכנים לא יקנו קנאביס בשוק השחור, ייאסר עישון קנאביס בציבור, עישון הצמח לא יחשב כמכשול בתחקיר ביטחוני ונושא הגידול הביתי ייבחן בעתיד.

המלצות הצוות הבין-משרדי, יעברו אל משרד המשפטים לניסוח סופי של סעיפי החוק החדש ולאחר מכן להצבעה בכנסת, דיונים פתוחים בוועדה בכנסת והצבעה בקריאה שניה ושלישית לאישור סופי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות