גנב רכבים ונמלט מהשוטרים – ירצה 28 חודשי מאסר

תושב הדרום הורשע בכך שגנב מכונית ונמלט איתה ממחסום משטרתי, נתפס בתום מרדף ושוב ברח לשוטרים. ביהמ"ש: "עבירות רכוש הקשורות בכלי רכב הן עבירות חמורות אשר הפכו זה מכבר למכת מדינה"
אייל חן |
מחסום משטרתי. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

שופט בית משפט השלום באשקלון, אבשלום מאושר, גזר 28 חודשי מאסר בפועל כולל הפעלת מאסר מותנה בן 4 חודשים, על תושב הדרום, שהורשע בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, החזקת כלי פריצה לרכב, גניבת רכב ושבל"ר, זאת לאחר שברח מהמשטרה, פגע ברכבים תוך בריחה ופגע בשוטר לאחר מספר ניסיונות לאזוק אותו.

על פי כתב האישום, הנאשם גנב עם אדם אחר רכב מרחובות, כעבור כשבועיים הנאשם נסע על כביש 6, עם חבר כשהוא יושב במושב הנוסע שליד הנהג כשברכב ציוד פריצה וארבע מחשבי רכב. בשלב מסוים, השניים הגיעו לחסימה משטרתית גלויה אשר הוקמה כ- 200 מ' לפני היציאה מכביש 6 לכיוון כביש 35. במהלך הבריחה מהשוטרים התנגש רכבם במספר מכוניות וגרם להם נזק, כמו גם לרכב עצמו. בעקבות התאונה, נעצר הרכב והשניים החלו להימלט מהרכב דרך דלת הנהג, במנוסה רגלית לכיוון מזרח, תוך שהם קופצים מעל מעקי בטיחות בכביש 6. בתום המרדף, נתפס הנהג, אך הנאשם נמלט ולא אותר.

במקרה אחר, לאחר גניבת רכב, המשטרה החלה במרדף אחרי החשוד שהיה עם אדם נוסף, כ-200 מ' לפני צומת אשקלון, כאשר רכבים עומדים בשני טורים. הנאשמים נסעו במהירות בין טור הרכבים שעמד לפני המחסום וזגזגו בין הרכבים תוך שהם עוקפים בצורה מסוכנת. הנאשמים פגעו באחד מן הרכבים שעמדו לפני המחסום, בהגיעם למחסום המשטרתי, עלו הנאשמים על דוקרנים.

הנאשמים, נטען, המשיכו בנסיעתם ברכב, כאשר הנאשם 1 נוהג והנאשם 2 מסייע לו בכך, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו לחבלה בכך שעלו על אי תנועה בצומת, חצו את אי התנועה והמשיכו בנסיעה בכביש 4 כאשר הם נוסעים ברכב בכיוון הנסיעה הנגדי וגרמו לרכבים שנסעו בנתיב הנסיעה להאט ואף לעצור את נסיעתם.

הנאשמים המשיכו בנסיעתם ופנו שמאלה לכיוון מושב בית שקמה והמשיכו בנסיעה כשהם פוגעים בניידת המשטרה. כאשר הרכב נעצר והם נמלטו לאחר מרדף נתפס הנאשם, כאשר במהלך המרדף השוטר שבר את ידו.

השופט מאושר ציין בגזר הדין, כי "עבירות רכוש הקשורות בכלי רכב הן עבירות חמורות אשר הפכו זה מכבר למכת מדינה, שכן פגיעתן בציבור, ברכושו ובתחושת הביטחון האישית והכלכלית שלו קשה".

טענות ההגנה לפיהן המרדף לא בוצע על פי הנוהל המשטרתי – לא התקבלו. "גם אם תתקבל טענה זו", נכתב בגזר הדין, "אין בשום אופן לקבל את התנהלותו של הנאשם באירוע. אזרח נורמטיבי היה עוצר אילו משטרה היתה חוסמת את דרכו או נוסעת אחריו, ובוודאי שלא היה מסייע בבריחה, תוך פגיעה באחרים, וממשיך במנוסה רגלית מהשוטרים לאחר שנחסם על ידי ניידת משטרה".
_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבשלום מאושר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות