אישום: שלושה עובדי אל על לשעבר גנבו כספים רבים מהחברה

העובדים, שהועסקו בנציגות החברה ברומניה, נאשמים כי גנבו וביצעו עבירות מס והלבנת הון בהיקף של 1.3 מיליון שקל "באופן שיטתי ומתוחכם" במשך 5 שנים. הפרקליטות מבקשת לאסור את יציאתם מהארץ עד לתום ההליכים נגדם
רונן לוי |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום, נגד שלושה עובדי חברת אל-על לשעבר שעבדו בנציגות החברה ברומניה. כתב האישום כולל את העבירות הבאות גניבה בידי עובד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות מס בהיקף של כ 1.3 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשמים שמעון פרץ, חשב החברה בנציגויות אל-על ברומניה ובפולין, לאה מלכה ויצמן, מנהלת נציגות אל-על ברומניה, והרי ליבושור, עובד בנציגות אל-על ברומניה, פעלו לאורך השנים 2013-2007, באופן שיטתי ומתוחכם ותוך ניצול תפקידם ומעמדם בנציגות החברה ברומניה. היקף עבירות הגניבה של פרץ נאמד ב – 1.3 מיליון שקלים, של ויצמן נאמד במאות אלפי שקלים ושל ליבושר נאמד בעשרות אלפי שקלים.

מעשי הגניבה בוצעו בדרכים שונות, בין היתר, באמצעות נטילת כספים שהצטברו בקופת הנציגות ממכירת כרטיסי טיסה, ובהתאם להוראתה של ויצמן, לא הופקדו בחשבונות הבנק, אלא הוחזקו בכספת במעטפה נפרדת ונגנבו על ידי פרץ וויצמן, באמצעות משיכת כספי מזומן מחשבונות הבנק של הנציגות לצרכים אישיים וסיווגם בכזב ככספים ששולמו עבור שירותים שונים לנציגות; העברת כספים במרמה מחשבונות החברה לחשבונות פרטיים; משיכת כספים מחשבונות החברה בגין טענות כוזבות של ביטול כרטיסי טיסה על ידי לקוחות ועוד.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להטיל על הנאשמים צו עיכוב יציאה מהארץ עד תום ההליכים. בבקשה צוין כי שמעון פרץ שעבד בחו"ל וברשותו נכס ברומניה, ובנו מתגורר בארה"ב, לאה ויצמן התגוררה ועבדה ברומניה שנים רבות ובעלת חשבון בבנק ברומניה והרי ליבושור, בעל אזרחות רומנית ומתגורר ברומניה כ- 20 שנה בנכס בבעלות בנו. ברשותו נכס נוסף ברומניה וכן חשבון בנק ברומניה.

"נכסי הנאשמים ברומניה", כך על פי הבקשה, "חשבונות הבנק והקשרים שיצרו במהלך השנים עם אזרחים זרים, מדגישים את זיקתם המובהקת של הנאשמים למדינות אלו אז וכיום ויש בהם כדי לחזק את החשש מהימלטות הדין. נוכח העבירות המיוחסות לנאשמים בכתב האישום בהיקפים משמעותיים והעובדה כי העונש הצפוי ככל ויורשעו בכתב האישום הוא עונש מאסר משמעותי, קיים יסוד סביר לחשש כי אי הטלת מגבלות על יציאתם של הנאשמים מן הארץ תוביל לשיבוש הליכי משפט והתחמקות מהליכים משפטיים. זאת, בפרט עם דחיית טענותיהם של הנאשמים בשימוע וההחלטה על הגשת כתב אישום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות