אחרי הביקורת: במשטרה מנעו מאלפי מתפללים מוסלמים להגיע ביום שישי להר הבית

בשבוע שעבר ספגה המשטרה ביקורת לאחר שהעלימה המשטרה עין ואפשרה למתפללים המוסלמים לציין את יום לידת הנביא מוחמד מבלי לפזר התקהלות. בשישי האחרון, במבצע רחב היקף של מג"ב נמנעה עלייתם להר הבית של אלפים
אייל חן |
כוחות הביטחון בהר הבית בשבוע שעבר, צילום: פלאש 90 משטרה
כוחות הביטחון בפעילות בהר הבית. ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לאחר שבסוף השבוע שעבר, המשטרה העלימה עין ואפשרה לאלפי מתפללים מוסלמים שבאו לציין את יום לידת הנביא מוחמד, מבלי לפזר את ההתקהלות וספגו ביקורות רבה, ביום שישי האחרון, במבצע של משמר הגבול סביב חומות העיר העתיקה נעצרו כאלפיים שוהים בלתי חוקיים בדרכם להר הבית ומאות רבות הוחזרו לשטחים.

בסוף השבוע שעבר, ספגה המשטרה ביקורת רבה, לאחר ש-12 אלף מתפללים הגיעו להר הבית ביום שישי. למרות הקורונה, כניסת המתפללים לא הוגבלה ורק שהם החלו בתהלוכה השוטרים התערבו ועצרו 3 מפרי סדר. בעיריית ירושלים תקפו את המשטרה, טענו כי מדובר בחוסר אחריות ותמהו על ההחלטה לאפשר לאלפי אנשים להתקהל בהר הבית.

כמו תמיד, רק לאחר ביקורת במשטרה פועלים וביום שישי האחרון, החל משעות הבוקר המוקדמות החל בירושלים מבצע רחב היקף של כוחות מג"ב ושוטרים למניעת הסתננות של שוהים בלתי חוקיים לעיר העתיקה בירושלים. במסגרת המבצע נערכו כוחות גדולים במספר מעגלי פעילות, תצפיות וכוחות תגובה שהצליחו לאתר כ- 2,000 פלסטינים שעשו דרכם אל העיר העתיקה בירושלים ללא אישורי שהייה בישראל.

מדובר לטענת המשטרה, בריכוז מאמץ מבצעי והפעלת כוחות רבים לאיתורם של השוהים הבלתי חוקיים ולהחזרתם לשטחים על גבי אוטובוסים בשירות המשטרה. במבצע שנמשך לכל אורך יום שישי, הוחזרו מאות פלסטינים לשטחים ונעשו מאמצים למנוע מנוספים להגיע לאזור בניגוד לחוק.

במשטרה הסבירו, כי פעילות זו היא חלק מפעילות רחבה בגזרת ירושלים והעוטף למניעת הסתננות של אלו המבקשים להגיע לתפילה בעיר העתיקה בניגוד לחוק כאשר גם גורמי טרור עלולים לנצל את צירי הכניסה לישראל במטרה לפגע ולפגוע באזרחים ואנשי כוחות הביטחון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות