30 חודשי מאסר לגבר שהיכה את פרודתו לעיני הילדים

בית המשפט בראשון לציון הרשיע את האב בכך שנכנס לביתה של בת זוגו לשעבר ותקף אותה בנוכחות ילדיהם. הוא נאסר מיידית בתום הדיון מחשש שיפגע במתלוננת, אותה הוא גם יפצה ב-10 אלף שקל
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון גזר 30 חודשי מאסר בפועל ו-3,000 שקלים קנס, על גבר שהורשע בעבירות אלימות במשפחה וסמים, כאשר חדר לביתה של המתלוננת ותקף אותה בנוכחות ילדיהם. כמו כן השופט אבנון הורה לגבר לשלם פיצויים בסך 10אלף שקלים למתלוננת ועוד 2,000 שקלים לסבתו. השופט אבנון לא קיבל את הבקשה לעיכוב ביצוע והורה שהנאשם יאסר מייד בתום הדיון מחשש שיפגע במתלוננת.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלוננת הינם בני זוג פרודים שביניהם הסדרי ראייה בקשר לשני ילדיהם הצעירים. כאשר הגיעה המתלוננת לאסוף את הילדים התפתחו בין בני הזוג חילופי דברים שבעקבותיהם תקף הנאשם את המתלוננת בכך שדחף את ברכו בבטנּה. המתלוננת אספה את הילדים למכוניתה ונסעה עמם לביתה. בחלוף כשעה ומחצה הגיע הנאשם לביתה של המתלוננת, טיפס באמצעות סולם אל מרפסת הבית, ומשם נכנס אל פנים הבית, ללא הודעה מוקדמת ומבלי שקיבל רשות מאיש.

לעיני המתלוננת שנבהלה מהופעתו הפתאומית של הנאשם בדירתה, אחז הנאשם בילדם הגדול והתכוון לצאת מהדירה, בעוד המתלוננת מצידה חסמה את דרכו. בתגובה דחף הנאשם את המתלוננת, הצמיד את ידו אל מצחה, דחף את ראשה, חבט בראשה בקיר מספר פעמים ודרך על רגלה. כל אותה עת המשיכה המתלוננת בניסיונותיה לתפוס את ילדּה, אך הנאשם חבט בפניה והפילּה לארץ כאשר ניסתה להתקשר למשטרה איים עליה: "אתם זבל אני אראה לכם מה זה", "אני עכשיו פסיכופט. מי שיעמוד בדרכי יהיה זכרונו לברכה", "אני אראה לך מה זה, אני אשרוף לכם…", כתוצאה מהתקיפה נגרמו לה חבלות בגופה והיא נזקקה לאשפוז בבית החולים.

בכתב אישום נוסף שבו הורשע, בזמן שהתגורר בבית סבתו הקשישה היא העירה לו על הרגלי העישון שלו והוא החל להשתולל ולקלל, היכה באגרוף וקרע ציור שהיה תלוי על אחד קירות הבית, וניפץ עציץ. בתגובה הסתגרה סבתו של הנאשם בחדרה, ואילו הנאשם התקשר לאמו, אשר ביקשה ממנו לצאת מהבית. הנאשם סירב, קילל את אמו ואיים באמרו: "הפה המסריח שלה (של סבתו) לא מעניין אותי באיזה גיל היא אני אגיד לך מה בא לי להכניס לה עיפרון ולהעיף לה את המיתרים של הקול לכוסאמאק ערס". כאשר השוטרים הגיעו לבית מצאו מאות גרם של קנאביס וחשיש.

השופט אבנון שגזר על הנאשם 30 חודשי מאסר הדגיש בהחלטתו את מעשיו של הנאשם מול ילדיו. "בתיק העיקרי", כתב, "עסקינן באירוע אלים, מתמשך ומתפתח, העלול לטמון בחובו השפעות הרסניות ארוכות טווח על נפשם הרכה של הילדים הקטנים, אשר היו עדים לכל שהתרחש ונאלצו לחזות באביהם חובט וחובל באימם ללא רחם. נסיבות האירוע מלמדות כי הייתה לנאשם הזדמנות של ממש לחדול מהתנהגותו האלימה ולא להחריפּה, אלא שהוא בחר לנהוג בדרך ההפוכה, עת חדר אל תוך ביתה של המתלוננת כאורח לא קרּוא, שם תקפּה באלימות חסרת מעצורים, והטיח את ראשה בקיר מספר פעמים עד כדי אשפוזה בבית החולים".

השופט הוסיף: " למרבה הצער, עבירות אלימות המבוצעות על ידי גברים כלפי בנות זוגם אינן תופעה חדשה וחריגה, כי אם מכת מדינה כואבת, תרתי משמע. בתי המשפט ביטאו פעם אחר פעם יחס של סלידה וגינוי כלפי נאשמים המתעמרים בבנות זוגם, תוך הדגשת החובה להחמיר בענישה".

הסניגורית ביקשה לאחר הקראת גזר הדין, לדחות את ריצוי העונש, על מנת שתגיש ערעור, אולם השופט אבנון דחה את בקשתה והורה כי הנאשם יאסר מיד. "המסוכנות הנשקפת מן הנאשם גבוהה, ומסוכנות זו מתעצמת על רקע העונש שהוטל עליו והחשש פן יפגע במתלוננת בתקופת עיכוב הביצוע. נסיבות ביצוע העבירה מושא התיק העיקרי מחזקות את החשש לפגיעה. מטעם זה לא ניתן לאפשר עיכוב ביצוע ולו מזערי של עונש המאסר בפועל – לא לצורכי התארגנות ולא לשם מיון מוקדם על ידי שב"ס", כתב השופט אבנון בהחלטתו.
_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות