היועמ"ש: לשום ישוב אין סמכות למנוע כניסה ממי שאינם תושבים

נסיונות למנוע כניסה ליישובים בטיעונים שונים קיימים לא מהיום, מה שהשתנה הוא הסיבה המוצהרת – חשש מקורונה
נעמה כהן |
מחסום. אילוסטורציה

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר היום, כי ליישובים חקלאיים או קהילתיים אין סמכות למנוע כניסה אל היישוב של מי שאינם תושביו, גם אם הדבר נעשה "מחשש להדבקה בנגיף הקורונה".

עמדת היועמ"ש הועברה למשטרת ישראל, שפנתה אליו בנושא לאחר שבימים האחרונים מתרחשים אירועים, בהם יישובים חקלאיים או קהילתיים מונעים מיוזמתם, ובאופן עצמאי, כניסה של מי שאינם תושבים לתחומי היישוב, בשל חשש מהדבקה בנגיף הקורונה. בחלק מהמקרים התבקשה התערבות של משטרת ישראל – ומכאן הפניה.

במענה של המחלקה למשפט אזרחי בייעוץ וחקיקה, שנשלח על דעת היועמ"ש, נאמר כי לאחר בדיקת הנושא בצורה רוחבית, לא נמצא מקור חוקי עליו ניתן לבסס את הסמכות הנתונה ליישוב – בין אם הוועד המקומי, כישות של השלטון המקומי, או האגודה השיתופית – למנוע כניסה אל היישוב בנסיבות אלו.

מובן כי האמור לעיל אינו גורע מהצורך לעמוד בהוראות הדין הרלוונטיות לעת הזו, ובהן למשל האיסור להתרחק 100 מטרים מהבית, ומהסמכות לאכיפתן בידי הגורמים המוסמכים – גם בשטחי היישובים.

כזכור, ב-2013 קבע בית המשפט כי ליישוב העשיר ארסוף אסור למנוע כניסה ומעבר של מי שאינם תושבים בדרך לחוף הים. ביישוב ניסו להתחכם וצבעו את מגרש החניה הסמוך לחוף בצבעי אדום לבן, וחילקו דו"חות. העיתונאית גלי גינת שקיבלה דו"ח המשיכה למשפט, ובו נקבע כי התרגיל שעשו ביישוב אינו חוקי. היום, כאמור, חוקי החירום לכשלעצמם אוסרים על יציאה שלא למטרה מאושרת למרחק של יותר מ-100 מטרים ממקום המגורים.
__________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות