החרדים ילבשו מדים? חוק הגיוס יבוטל עוד שלושה חודשים

המדינה ביקשה לעכב את ביטולו של חוק הגיוס בשל התמודדות עם נגיף הקורונה ובצל הסכמי הנורמליזציה עם מדינות האזור, אך שופטי בג"ץ דחו את בקשתם וקבעו כי הצו יכנס לתוקפו בפברואר 2021
רונן לוי |
לשכת גיוס, צילום: פלאש 90
לשכת גיוס, צילום: פלאש 90

תשעת שופטי בג"ץ דחו אמש את בקשת המדינה לעכב את הצו המוחלט המבטל את חוק הגיוס, ופסקו כי הוא ייכנס לתוקף ב-1 בפברואר 2021. משמעות ההחלטה היא שלא יתאפשרו דחיות נוספות מצד המדינה וחוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים.

המדינה ביקשה מבג"ץ, להאריך שוב את תוקף הצו המוחלט, שמבטל את חוק הגיוס, עד ל-21 באפריל 2021. בהודעת בקשת הדחייה השמינית טענה המדינה בגלל ההתמודדות עם נגיף הקורונה והסכמי השלום החדשים והבטיחו, "במהלך תקופה זו ימשיך משרד הביטחון בפעולות הנדרשות לצורך קידום הליך החקיקה מושא ענייננו והשלמתו", נמסר בהודעת העדכון של המדינה.

המדינה הוסיפה: "גם בימים אלה, עוסקת הממשלה בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה ונגזרותיו, ולאור כך הממשלה והכנסת אינן מקדמות חקיקה שאינה קשורה בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, למעט נושאים חריגים שאינם סובלים דיחוי ושהליך הסדרתם בחקיקה פשוט יחסית. עוד יצוין כי שר הביטחון עוסק בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי בסוגיית שמירת העליונות הביטחונית של מדינת ישראל, לנוכח השינויים האסטרטגיים מרחיקי הלכת שמתרחשים במזרח התיכון״.

התיקון לחוק הגיוס אותו ביטל בג״ץ בספטמבר 2017, במסגרתו נקבעו יעדי גיוס של צעירים מהמגזר החרדי, ואם לא תהיה עמידה ביעדים עד 2023 החוק יבוטל. כאמור, שמונה פעמים ביקשה המדינה דחיות בביטול החוק בטענה שבגלל מערכות בחירות הרצופות והמצב הפוליטי לא אפשרו לממשלה לגבש חוק מוסכם בנושא.

התנועה לאיכות השלטון, בין העותרים לבג"ץ נגד חוק הגיוס, מסרה: "מברכים על החלטת בית המשפט העליון לקבל את עמדת התנועה שלא יינתנו דחיות נוספות לקיום פסק הדין. לפי הפסיקה, ככל שהכנסת לא תחוקק חוק גיוס חדש, החל מחודש פברואר מתגייסים חרדים יתגייסו באופן שווה לפי המצב החוקי היום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות