הפרקליטות: לדחות את בקשתו של יגאל עמיר לצאת לחופשה

לקראת דיון שיתקיים מחר (יום ד') בבקשתו של רוצח ראש הממשלה רבין לצאת לחגיגת בר המצווה של בנו, הגישה המדינה את עמדתה ולפיה יש לדחות את עתירתו "על רקע שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור"
רונן לוי |
יגאל עמיר, ארכיון. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, את תגובת המדינה לעתירתו של יגאל עמיר לצאת לחופשה לרגל בר המצווה של בנו, בה נטען כי ההחלטה לדחות את בקשתו, התקבלה על רקע שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור.

כזכור, יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, הגיש עתירה אסירים דחופה ביום שישי האחרון, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, על ידי עו"ד רוית מוחבר, לפיה מתבקש ביהמ״ש להורות לשב"ס להוצאתו לחופשה מיוחדת לרגל חגיגת בר המצווה של בנו.

בעתירה ציינה עו"ד מוחבר כי הנציב רשאי לאשר חופשה מטעמים מיוחדים, לאסיר ביטחוני וכן לאסיר השפוט למאסר עולם אשר עונשו לא נקצב. "חשיבות האירוע עבור העותר המבקש ללוות את בנו היחיד ביום עלייתו למצוות ואולם, נוכחות של העותר חשובה בראש ובראשונה עבור בנו. המדובר באירוע ביתי מצומצם ביותר, בנוכחות המשפחה הגרעינית בלבד והכל בתנאים שייקבעו ע״י כבוד בית המשפט והמשיב".

עו"ד מוחבר רווית

 

בפרקליטות, הגישו תגובה לעתירה בה ציינו כי לעמדת המדינה, ההחלטה לדחות את בקשת העותר להוצאתו לחופשה או להוצאתו בליווי לרגל בר המצווה של בנו, התקבלה על רקע שיקולים ענייניים ורלוונטיים, לרבות ובעיקר שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור על כלל היבטיהם, ועל כן יש לדחות את העתירה.

מחר (יום ד') יתקיים הדיון בכלא אשל ולאחריו אפשר יהיה לדעת האם בית המשפט, יאשר בפעם הראשונה ביום השנה ה-25 להירצחו של ראש הממשלה רבין, לאפשר לרוצח לצאת לחופשה.

______________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%97%d7%91%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות