הוגש ערעור על קולת עונשו של עבריין מין שפגע בילדה בת 6

המדינה מערערת על עונש של 6 שנות מאסר שהוטלו על אבי גואטה, פדופיל שלו 18 הרשעות קודמות בעבירות דומות. הפרקליטות: "חובה למנוע את הסיכון שתימצא, ולו קטינה אחת נוספת, שתהיה הקורבן השמיני שלו"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

לבית המשפט העליון, הוגשה הודעת ערעור על קולת עונשו של עבריין מין סדרתי, שפגע בילדה בת 6 ברחוב בתל אביב, תוך הפרת צו פיקוח שהוטל עליו, ונידון לעונש כולל של 6 שנות מאסר בלבד (לאחר הפעלת מאסר מותנה). לעמדת המדינה בהודעת הערעור, "העונש שהוטל על המשיב אינו מבטא את הפגיעה הקשה בקטינה, בת 6, שהלכה לתומה ברחוב, ובשל פגישה אקראית במשיב, הפכה בן רגע ובקלות בלתי נסבלת לקורבן עבירת מין, על כל המשתמע מכך…על בית המשפט הנכבד להתערב בגזר הדין ולהחמיר בעונשו של המשיב, וזאת מתוך החובה למנוע את הסיכון שתימצא, ולו קטינה אחת נוספת שתהיה הקורבן השמיני של המשיב".

הנאשם אבי גואטה, בן 49, כאמור עבריין מין רצידיביסט, אשר לחובתו 18 הרשעות קודמות בגין ביצוע עבירות מין כלפי קטינות, והוא נידון בעברו ל-10 עונשי מאסר המסתכמים בכ-10 שנות מאסר. כמתואר בכתב האישום נשוא הליך דנן, לפני כשנתיים וחצי, בילדה כבת 6, כשהיא הולכת ברחוב בת"א, ניגש אליה ושאל אותה אם ברצונה להתלוות אליו על מנת ש"יבדוק אותה" כדבריו. לאחר מכן, הוביל את הקטינה לקומה התחתונה בבניין מגורים ובעת שהותם בבניין, ביצע בה עבירות מין. את המעשים ביצע הנאשם תוך הפרה של צו פיקוח שהוטל עליו למשך 4 שנים, אשר בין היתר אסר עליו יצירת קשר עם קטינים.

הנאשם הורשע על סמך הודאתו בעבירה של מעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמה חופשית ובעבירה של הפרת צו פיקוח. שופט בית המשפט המחוזי בת"א בני שגיא, גזר על הנאשם עונש מאסר בפועל של 5 שנים ו-3 חודשים והפעיל שני מאסרים מותנים, כך שסה"כ ירצה הנאשם 6 שנות מאסר בפועל.

בשל קולת העונש, הוחלט להגיש ערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונש המאסר שהוטל על הנאשם, שכן לעמדת הפרקליטות, הנאשם "לא נרתע מאימת החוק, המשיך בביצוע עבירות מין כלפי קטינות שהזדמנו בדרכו, והפר את צווי הפיקוח שניתנו עת שוחרר ממאסריו".

בהודעת הערעור צוין, כי העונש שהושת על הנאשם איננו מגשים את האינטרס הציבורי של הגנה על הציבור בכלל ועל ציבור הקטינות בפרט, איננו הולם את חומרת המעשים בנסיבות ביצועם, ואיננו נותן די ביטוי לעברו הפלילי של הנאשם ולמסוכנות הקשה הנשקפת ממנו.

הפרקליטות סבורה, כי בית המשפט המחוזי, לא נתן די משקל לכך שהנאשם ביצע את המעשים כאשר היה נתון תחת צו פיקוח עברייני מין. "לא רק שמדובר בהפרה שלישית של צווי פיקוח ע"י המשיב", נכתב על ידי המדינה, "אלא שמדובר בהפרה ברף הגבוה ביותר של הצו, ביצוע מעשה מגונה חמור בקטינה, למעשה תוך איון תכליתו של הצו להגנה על קטינות מפני המשיב לחלוטין".

בהודעת הערעור נכתב עוד: "העונש הקבוע בחוק לעבירת המעשה המגונה בה הורשע המשיב הוא 10 שנים, כך שעונש המינימום הוא 2.5 שנות מאסר בפועל. בנסיבות אלה, קביעת מתחם עונש הולם המתחיל ב-3 שנות מאסר בפועל (כחצי שנה בלבד מעבר לעונש המינימום) ומסתיים ב- 6 וחצי שנים לעבירה של מעשה מגונה בנסיבות החמורות אשר בוצע, כלפי ילדה כה צעירה, תוך הפרה בוטה של צו הפיקוח, מהווה שגיאה מובהקת של בית המשפט קמא הנכבד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות