משרד הבינוי והשיכון מקדם הליך פלילי כנגד אלדד פרי

חוק המכר מטיל אחריות פלילית על נושאי משרה בחברה שגבתה כספים מרוכשים מבלי לתת בטוחות. במשרד הבינוי והשיכון אמרו כי מטרתם היא להגן על הלקוחות שקנו דירות בפרויקטים של חברת הנדל"ן שנקלעה לקשיים
דנה לווינסקי |
אלדד פרי, ארכיון. צילום: פלאש 90

לראשונה, משרד הבינוי והשיכון יוזם הליך פלילי בגין עברות חוק מכר. חוק המכר מטיל אחריות פלילית על נושאי משרה בחברה אשר גבתה כספים מרוכשי דירות מבלי להבטיח את הכספים בהתאם לחוק. משרד הבינוי הודיע כי הוא נכון לסייע לחקירת המשטרה ככל שיידרש ומסמכים רלוונטיים הועברו בעת הגשת התלונה.

בהליך הפלילי, מרגע הגשת התלונה על ידי משרד הבינוי והשיכון, הנושא יועבר לטיפול משטרת ישראל ויוחלט האם יש לפנות לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום כנגד מנהלי החברה.

בפברואר 2020 פתח ממונה חוק המכר בהליך מנהלי מול חברת פרי נדל"ן בחשד לביצוע עבירות חוק מכר. החשד נגע להיותה של החברה יזמית במסווה של מארגנת קבוצות רכישה.

באוגוסט האחרון קבע הממונה כי החברה הפרה את החוק ונקבע מולה מתווה לתיקון ליקויים ביחס לתשע קבוצות אותן היא ארגנה. כמו כן, נקבע עיצום כספי בסך של 800 אלף שקלים.

בנוסף, במכתב אשר שלח הממונה לגופי המימון בפרויקטים השונים מציין הממונה את האחריות שלהם בהתאם לחוק המכר כאשר המטרה היא לגרום לכל הגופים הרלוונטיים לעבוד יחדיו לצורך הגנה על הרוכשים בפרויקטים של חברת פרי נדל"ן.

במקביל, יסייע משרד הבינוי והשיכון ברישום הקרקעות על שם חברי הקבוצות והדבר נקבע כיעד אסטרטגי בדרך להגנה על כספי הרוכשים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות