לשכת עורכי הדין בכנסת: דמי אבטלה למתמחים

בישיבות ועדות בכנסת העלו נציגי הלשכה, שהשתתפו בהתוועדות חזותית, כמה מהסוגיות החשובות המטרידות את עורכי הדין
דנה לווינסקי |
עו"ד ערן גולן

ביום ראשון התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת. נציג הלשכה בדיון, עו"ד יוסי אלישע, יו"ר משותף בפורום מיסים בלשכת עורכי הדין, השתתף בדיון באמצעות היוועדות חזותית, בהתאם להנחיות והציג את העמדה הבאה: לעניין מיסוי מקרקעין, לשכת עורכי הדין מבקשת להורות על דחייה של מועדי הדיווח למיסוי מקרקעין ומתן הודעה כי לא יחולו קנסות וכן להודיע כי תינתן ארכה ביחס למשפרי דיור הנדרשים למכור את דירתם היחידה תוך 18 חודשים. לעניין תשלומי המס, הלשכה מבקשת כי תנתן דחיה של כלל התשלומים לחודשי הקיץ וכן ליתן אפשרות קיזוז הפסדים שנוצרו השנה כנגד רווחים משנת 2019, לאפשר פחת מואץ לעסקים בשנת 2019 ו-2020.

ביום שני התקיימה ישיבת ועדת העבודה והרווחה בכנסת, במסגרתה סקר מנכ״ל המוסד לביטוח לאומי את התמודדות המוסד עם המצב. את הלשכה ייצג בדיון עו״ד ערן גולן, יו״ר ועדת חקיקת עבודה בלשכה, וחבר המועצה הארצית. עו"ד גולן ביקש מהוועדה להתייחס ולתת מענה לכל האוכלוסיות שאינן זכאיות כיום לדמי אבטלה לאור המשבר הכלכלי, וכן להתכונן לעתיד הקרוב ולריבוי הליכי חדלות הפירעון שצפויים להיפתח. בנוסף, קרא עו"ד גולן למל״ל לשנות את ההתייחסות למתמחים שאינם זכאים לדמי אבטלה.

עו"ד יוסי אלישע
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות