רצח שירן דהרי: המשטרה עצרה שלושה חשודים במעשה

דהרי חוסל ביולי 2019 בעת שיצא מחדר הכושר בו התאמן. שניים מהחשודים ברציחתו נעצרו עמו בעבר בחשד לניסיון הרצח של אלי טביב. ביהמ"ש האריך את מעצרם של השלושה ב-6 ימים
דניאל בן חמו |
זירת רצח, ארכיון

היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב, עצרה 3 חשודים תושבי הרצליה בחשד לרצח של שירן דהרי, בחודש יולי 2019. בית המשפט האריך את מעצר השלושה בשישה ימים. שניים מהחשודים נעצרו בעבר עם דהרי בחשד לניסיון הרצח של אלי טביב.

שירן דהרי, חוסל לפני למעלה משנה, כאשר יצא מחדר הכושר בו התאמן בהרצליה.

דהרי שהיה עבריין מוכר, הודה והורשע לפני שלוש שנים בפרשת קשירת הקשר לרצח בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. הוא נידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב לשנתיים מאסר בפועל עם נאשם נוסף בפרשה.

בכתב האישום המקורי תואר דהרי ונאשם נוסף ארבו לטביב סמוך לחצות עד שהגיע לביתו. הוא החנה את רכבו וברגע זה, התקרבו השניים רכובים על הקטנוע.

טביב הבחין בהם וחשד כי הם עלולים לפגוע בו. טביב הטה את כל גופו לכיוון מושב הנוסע שליד הנהג, מיד אחר כך, הקטנוע נעצר סמוך לרכב ונטען כי דהרי הוא זה שירד מהקטנוע, התקרב לחלון הנהג וירה חמישה כדורים לתוך הרכב. הוא עלה חזרה על הקטנוע והשניים נסעו משם במהירות. בסופו של דבר, טביב ספג פגיעה קלה בזרועו.

שלושת החשודים הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי נאסף חומר חקירה רב כנגד החשודים.

"מדובר", אמר, "בתיק עם היקף גדול מאוד של חומרים, לרבות חומרים של מצלמות אבטחה והסריקה של הדברים האלה והיירוט של זה נמשך עד בסמוך למעצר".

הסניגורים של שלושת החשודים הכחישו את המיוחס להם וביקשו לשחרר אותם ממעצר. אחד מהם אף הציג לטענתו אליבי בפני החוקרים, אולם השופטת הדסה אסיף האריכה את המעצר בשישה ימים.

יחד עם זאת, מתחה השופטת ביקורת על התנהלות המשטרה וכתבה בהחלטתה שהשוטרים יכלו לבצע את חלק מפעולות החקירה גם לפני המעצר.

"המשטרה חושדת בחשוד חודשים רבים", כתבה בהחלטתה, "ואין בפני הסבר מניח את הדעת, לכך שרק עתה, יותר משנה לאחר הרצח, מבקשת לעצור את החשוד שבפניי, לא ניתן לקבל את הטענה לפיה היותו של החשוד משוחרר מסכן את שלום הציבור או את בטחונו".

השופטת אסיף הוסיפה: "הדברים שונים באשר לעילה הנוספת שהעלתה המשטרה, והיא העילה שעניינה שיבוש מהלכי החקירה. המשטרה הציגה בפניי רשימה של פעולות חקירה שהיא מבקשת לבצע באשר שחרור החשוד עלול, לטענתה, לשבש. מדובר ברשימה ארוכה של פעולות חקירה, ולא לגבי כולם שוכנעתי שלא ניתן היה לבצען לפני מעצר החשוד, ובמהלך החקירה הסמויה שביצעה המשטרה בתקופה הארוכה שמאז הרצח".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת הדסה אסיף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות