הסדר טיעון בפרשת התרמית בני"ע: גולדמן ומאור ירצו עונשי מאסר

מנהל ההשקעות של קופת הגמל גדיש ויו"ר בית ההשקעות מאור לוסקי הורשעו על פי הודאתם בעבירות שוחד, גניבה ותרמית בניירות ערך. השניים צפויים לעונשי מאסר של 30-44 חודשים ולקנס כספי
רונן לוי |
רשות ניירות ערך, צילום: פלאש 90
רשות ניירות ערך, לא עמדו ביעד. צילום: פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הציגה הסדר טיעון עם משה גולדמן ושאול מאור, שני הנאשמים המרכזיים בפרשת התרמית והלבנת ההון רחבת ההיקף המתנהלת במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א. בעקבות הצגת ההסדר הורשעו גולדמן ומאור על פי הודאתם על ידי השופטת הדנה בתיק, כב' השופטת אגמון-גונן, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה, תרמית בניירות ערך, איסור הלבנת הון ועבירות נוספות.

במסגרת הסדר הטיעון יעתרו הצדדים להטיל על גולדמן עונש הכולל 44 חודשי מאסר בפועל, עונש קנס וחילוט כספי עבירה שנתפסו בשוויץ, בסך כולל של כחמישה מיליון ש"ח. על מאור יוטל, על פי ההסדר, עונש של 30 חודשי מאסר בפועל לצד קנס כספי. בנוסף, על פי הסדר הטיעון תורשע חברה בבעלות מאור, שהפעילה בעבר את פעילות בית ההשקעות מאור לוסקי. יעל גולדמן, אשתו של הנאשם המרכזי, תימחק מכתב האישום.

כתב האישום שבו הורשעו גולדמן ומאור מפרט פרשת מרמה רחבת היקף, שבבסיסה ניצול של כספי חוסכים בקופות גמל ופנסיה על ידי אנשי שוק הון מנוסים לצורך הפקת רווחים אישיים. הרווחים חולקו בין הנאשמים באמצעות רשת מסועפת של חשבונות וחברות קש ואנשי קש בכל רחבי העולם, ובין היתר בקפריסין, שוויץ, אנגליה הונגריה, סלובקיה ועוד. פענוח רשת הלבנת ההון נעשה באמצעות חקירה מאומצת של מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, שכללה חיקורי דין רבים. היקף חלוקת הכספים האסורים והלבנת ההון המיוחסת לנאשמים בכתב האישום היא בהיקף כולל של כ-22 מיליוני שקלים.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום כיהן גולדמן כמנהל ההשקעות הראשי של קופת הגמל גדיש, שנוהלה במרבית התקופה בחברת "פסגות קופות גמל", וניהל כספי חוסכים בהיקפים שעומדים על כ-20 מיליארד ש"ח. מאור כיהן כיו"ר ובעלים של בית ההשקעות מאור לוסקי.

לפי כתב האישום, גולדמן ומאור ביצעו עסקאות תרמיתיות בין חשבונות קופת הגמל "גדיש" לבין חשבון קש שנוהל בבית ההשקעות "מאור לוסקי" על ידי מאור. עסקאות אלו הטיבו עם חשבון הקש ויצרו רווחים בחשבון זה. בכך רתם גולדמן את כספי קופת הגמל על מנת לייצר רווחים בחשבון הקש שבשליטת השניים במסכת תרמיתית מורכבת.

בצד זה, ביצעו המעורבים פעילות מרמתית בעסקאות הפצת מניות סלקום שבוצעו על ידי דויטשה בנק ישראל. במסגרת עסקאות אלה קנה מאור מדויטשה בנק מניות סלקום בהיקף של עשרות מליוני שקלים, ומכר אותן ברווח לקופות הגמל של פסגות ואקסלנס שבשליטת גולדמן ויגאל לוי, מעורב נוסף בפרשה. בכך יצרו הנאשמים רווחים עצומים בחשבונות שבשליטת מאור, רווחים שחולקו בהמשך בין המעורבים.

בנוסף לאישומים המתוארים, גולדמן הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט והדחת עד, בכך שניסה לתאם עדויות מול עד בפרשה, למנוע את עדותו ולהבריח באמצעותו חלק מרווחי התרמית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות