כתב אישום נגד דור אלון: "מכרה בנזין לא תקין"

החברה, ביחד עם עובדת ומנהלת אזור, הועמדו לדין בעקבות ביקורת שנערכה לאיכות הדלק הנמכר בתחנה בגן הצפון ונמצא כי הבנזין שבדגימה הינו באוקטן 92.4 ולא 95 בניגוד לתקן הרשמי
מעיין לביא |
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בנצרת הוגש כתב אישום נגד חברת דור אלון ונגד עובדת ומנהלת אזור בחברה, בגין החזקה ומכירת דלק שאינו עומד בדרישות שנקבעו בדין ומכירת דלק בניגוד לתקן רשמי, זאת לאחר שבבדיקה שערך משרד האנרגיה בתחנת תדלוק המצויה בגן הצפון הידועה בשם דור אלון גן הצפון, נמצא דלק ברמה של 92.4 אוקטן.

על פי כתב האישום, לפני כחודשיים, נערכה ביקורת, לאיכות הדלק הנמכר בתחנה הדלק, דור אלון גן הצפון. לצורך הבדיקה נלקחה דגימת בנזין 95, ממשאבה מספר 4 שמקושרת למיכל הדלק בתחנה ומבדיקת מעבדה שנערכה לדגימה עלה כי הבנזין שבדגימה הינו באוקטן 92.4 ולא אוקטן 95 בניגוד לתקן רשמי.

בכתב האישום מצוין כי עד למועד לקיחת הדגימה ביום 11.8.20 בשעה 11:40, ועד למועד סגירת המשאבות על ידי המאשימה ביום 12.8.20 בשעה 16:45, החזיקו ומכרו הנאשמים בנזין לא תקין.

"במעשיה אלה", נכתב בכתב האישום, "החזיקה ומכרה דור אלון דלק שאינו עומד בדרישות שנקבעו בדין, ובניגוד לתקן רשמי ואילו מנהלת האזור בחברה, לא עשתה את המוטל עליה ולא הוכיחה כי נקטה בכל האמצעים הנאותים על מנת למנוע מכירת בנזין לא תקני בתחנה".

משרד האנרגיה ייחס בכתב האישום סעיפי אישום בגין החזקה ומכירת דלק שאינו עומד בדרישות שנקבעו בדין, איסור שיווק וכן מכירת דלק בניגוד לתקן רשמי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות