לא הועלתה לאוטובוס בשל לבושה – תפוצה ב-150 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב פסק כי חברת אגד תפצה את הצעירה שלא הורשתה לעלות לאוטובוס לאחר שהנהג טען כי מכנסיה "קצרים מדי". השופטת: "הופלתה לרעה מחמת אמונתה ואורח חייה"
רונן לוי |
אוטובוסים של חברת "אגד". מתוך אתר "אגד"

שופטת בית משפט השלום בת"א, כוכבה לוי, פסקה כי אגד תעבורה, תפצה ב-150 אלף שקל צעירה שנהג האוטובוס, סירב להסיעה בשל מכנסיה הקצרים. השופטת לוי קבעה בפסק הדין, כי הצעירה הופלתה לרעה מחמת אמונתה ואורח חייה החופשי, עליו העיד לבושה.

על פי התביעה, לפני כשנתיים, עמדה צעירה כבת 18, בתחנת אוטובוס בהתנחלות כוכב יעקב שבמועצה האזורית מטה בנימין, כאשר התכוונה לנסוע למקום עבודתה בקו 143 של אגד תעבורה. כאשר הגיע האוטובוס, נטען בתביעה, סירב הנהג לאפשר לה לעלות עליו, ואמר לה: "ככה את לא עולה". זאת, בעוד גבר שעמד בתחנה עלה לאוטובוס ללא הפרעה.

למחרת כאשר הצעירה נסעה שוב באותו הקו ועם אותו נהג, הוא אמר לה: "את היית עם המכנסיים הכי קצרים בעולם, נראה כמעט כמו תחתון".

הנהג, שהגיע להעיד בבית המשפט, אמר כי הצעירה עמדה בסוף התור עם "לבוש מינימלי וברגליים חשופות" והדבר חריג לאוכלוסייה שעושה שימוש בקו. הוא הוסיף כי מאחר והוא שומר מצוות, מבחינת השקפת עולמו, לבושה של הצעירה, היה חריג. באגד תעבורה טענו כי הנהג שימש "שומר המידות" בשמם של הנוסעים באוטובוס, רובם דתיים.

השופטת לוי קיבלה את התביעה ובין השאר ציינה בפסק הדין כי הצעירה הופלתה לרעה מחמת אמונתה ואורח חייה החופשי, עליו העיד לבושה ומדובר בביזוי בוטה והשפלה.

"נהג אוטובוס שאינו מסוגל לכבד את כל נוסעיו באשר הם, יש לשקול אם ראוי הוא לתת שירות", כתבה השופטת בפסק הדין. "אם בתמימותו ואם באטימותו, נתן הנהג עדיפות לאורחות חייו ואמונתו על פני חובתו המקצועית ליתן שירות כנהג אוטובוס ציבורי".

בהחלטה צוין עוד כי האפליה היתה גם על רקע מיני ולכן מדובר בהטרדה מינית, "אמור מעתה", כתבה השופטת, "נהג אוטובוס, שאין לו כל מערכת יחסים אישית עם התובעת, אמור להביאה בבטחה למחוז חפצה… את דעתו על סגנון לבושה עליו לסכור בד' אמותיו, ובוודאי שלא לבטאה כלפי הנוסעת".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כוכבה לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות