יש יד 2? נאשם כי רכש אקדח מהאתר הפופולארי שלא כדין

תושב עכו, 27, נאשם כי נהג לפנות למוכרי אקדחים ברשת וניסה לרכוש מהם כלי נשק, זאת מבלי שיש לו רישיון לנשיאתם. ביהמ"ש נענה לבקשת סנגוריו ויבחן את שחרורו ממעצר
רונן לוי |
אקדח, ארכיון.

לבית משפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד תושב עכו, בן 27, אשר במשך 3 חודשים נהג לפנות למוכרי אקדחים באתר יד 2 ולנסות לקנות מהם אקדחים. בכתב האישום אשר כולל עשרה אישומים של עבירות נשק, מצוין רק מקרה אחד בו הנאשם הצליח להעביר לבעלותו אקדח. בית המשפט נענה לבקשת סנגוריו עורכי הדין אביעד חייט ושאדי דבאח, לשלוח את הנאשם לתסקיר מבחן על מנת שיבחן את שחרורו.

על פי כתב האישום, בחודש יולי גמלה בליבו של הנאשם החלטה לרכוש אקדחים, ולצורך מימוש החלטה זו נהג הנאשם לחפש באתר יד 2, בקטגוריה של נשקים, אקדחים למכירה, כל זאת עשה הנאשם כשאינו מורשה להחזיק בנשק. במהלך התקופה שמחודש יולי 2020 ועד לחודש ספטמבר 2020, נהג הנאשם ליצור קשר טלפוני עם מספר רב של אנשים אשר פרסמו באתר יד 2 מודעות למכירת אקדחים.

במהלך השיחות, כך נטען, הזדהה הנאשם בכזב בשמות שונים, טען שהוא בעל רישיון נשק, לעיתים הציג את עצמו כעובד באבטחה, וכן ניסה לקבוע מפגשים עם מספר רב של בעלי אקדחים לצורך רכישת אקדחים מהם, וכל זאת במרמה , כשאין לו רישיון להחזיק בנשק ותוך כדי שהוא מנסה להתחמק מביצוע העברת בעלות על הנשק במשרד לביטחון פנים ולקבל לידיו את האקדחים מבעליהם ללא העברת הבעלות בהם.

בכתב האישום מצוין, כי רק במקרה אחד הצליח הנאשם לרכוש נשק מתושב נהריה, בן 80 ולשם קידום רכישת האקדח, זייף הנאשם מסמך ״שטר מכר לאדם פרטי״ באופן שרשם בו פרטים כוזבים של שם הרוכש וכן רשם את מספר תעודת הזהות שלו בשינוי של הספרה האחרונה של המספר.

במהלך המפגש, תואר בכתב האישום, מסר הנאשם למתלונן את המסמך המזויף וטען בכזב בפני המתלונן שהוא בעל רישיון נשק, וכן מסר למתלונן במרמה כי הוא קבע מפגש אצל עורך דין ליום למחרת לצורך ביצוע העברת בעלות על האקדח. במהלך ביצוע רכישת האקדח, מסר המתלונן לידי הנאשם העתק מרישיון הנשק שלו, הנאשם רכש מהמתלונן את האקדח והעביר תמורתו לידי המתלונן סך של 3,160 שקלים במזומן ונטל את האקדח לידיו, זאת בלא רשות על פי דין להחזקתו או לנשיאתו.

עו"ד אביעד חייט

תיק זה נוהל ע״י יחידת יל״פ כנרת, יחידה משטרתית מובחרת ללחימה בפשיעה המאורגנת כאשר החקירה לוותה בצוות גדול תוך הפעלת אמצעים מתקדמים שרובם חסויים וע״י פרקליטות מחוז חיפה.

את תגובת עורכי הדין חייט ודבאח לא ניתן היה להשיג עד פרסום הכתבה.

______________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות