בזכות הערעור נמנע מאסר ממושך

בית משפט נתן הזדמנות נוספת לאדם שנגזרו עליו 8 חודשי מאסר להיפגש עם הממונה על עבודות השירות, בעקבות ערעור שהגיש עו"ד בנימין מלכא
מעיין לביא |
מעצר. ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, בראשות השופט יגאל גריל התירו לנאשם, שהורשע על פי הודאתו בעבירה של שימוש במרמה ערמה ותחבולה ונידון ל-8 חודשי מאסר בפועל, לבחון את התאמתו לביצוע עבודות שירות במקום מאסר. השופטים אפשרו לנאשם לגשת לממונה על עבודות השירות על מנת לבדוק את התאמתו לכך בטרם יפסקו בערעורו. בית המשפט קיבל בכך את בקשתו של עו"ד בנימין מלכא שטען כי מרשו מתאים לעבודות שירות.

הנאשם, תושב הצפון, שכאמור הורשע בעבירת שימוש במרמה לא שלא הגיש לפקיד השומה דוחות שנתיים על הכנסה נידון ל-8 חודשי מאסר בפועל ו-50 אלף שקלים קנס. סנגורו, עו"ד מלכא, הגיש ערעור על גזר הדין. בדיון שנערך אמר כי מרשו נסע לטבריה לפגוש את הממונה, ללא תעודת זהות ולמרות שעו"ד מלכא דיבר איתו הוא לא היה מוכן לקבלו ללא תעודת זהות.

בפעם השנייה לא היה לממונה מועד פנוי לפגוש את המערער לפני גזר הדין. נציגת הפרקליטות הסכימה שהמערער יפגש עם הממונה לפני גזר הדין.

בסיכומו של דבר, הרכב השופטים הסכים לדחות את הדיון בערעור על מנת שזה יגש לממונה על עבודות השירות. "אנו נותנים הזדמנות נוספת למערער (לאחר ששמענו את דברי בא כוחו)", כך על פי החלטתם, "להתראיין אצל הממונה על עבודות השירות על מנת לקבל חוות דעת ביחס להתאמתו של המערער לריצוי עונש המאסר בפועל על דרך עבודות שירות".

עו"ד בנימין מלכא

השופטים הוסיפו: "מובהר בזאת למערער כי חובתו להופיע אצל הממונה על עבודות השירות כשהוא מצויד בתעודת הזהות שלו, במסמכים רפואיים רלוונטיים ובכל מסמך כפי שיידרש ע"י הממונה על עבודות השירות. כמו כן מובהר למערער, כי ככל וגם הפעם לא יופיע, כשהוא מצויד בכל המסמכים, אצל הממונה על עבודות השירות, לא תינתן לו הזדמנות נוספת".

___________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%90

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות