"קריים מיניסטר" תובעים את קצין המשטרה סנ"צ זיו שגיב: "הקריא בשידור פייק ניוז

העמותה, ממובילות המחאה נגד ראש הממשלה, הגישה תביעת לשון הרע בגובה 144 אלף שקלים על כך שהקריא באולפן חדשות 13 פוסט מזויף שקרא לפעול באלימות נגד שוטרים ואזרחים
אייל חן |
סנ"צ זיו שגיב באולפן החדשות. ארכיון.
סנ"צ זיו שגיב באולפן החדשות. ארכיון.

לבית משפט השלום בתל אביב, הגישה עמותת חוזה חדש, "קריים מיניסטר", תביעת לשון הרע בסך 144 אלף שקלים, נגד סנ"צ זיו שגיב ממשטרת ישראל זאת לאחר שייחס לה בשידור בטלוויזיה, פוסט מזויף שקרא לפעול באלימות נגד שוטרים ואזרחים.

לפני מספר שבועות, התארח סנ"צ שגיב, ראש מדור חקירות באגף החקירות במשטרה, באולפן חדשות 13. שם הקריא פוסט שלטענתו פורסם בדף הפייסבוק של העמותה. "אני נכנס לפייסבוק של 'קריים מיניסטר'", כך אמר בשידור, "ושם נכתב: 'חברים יקרים, נחלק למפגינים גז מדמיע אישי ושוקרים לראשי הצוותים. במידה ומישהו מרגיש מאוים על ידי אזרחים או שוטרים, ניתן להשתמש ולהשפריץ עליהם באופן חוקי'".

בעקבות דברי הקצין, הוגשה התביעה נגד סנ"צ זיו. בתביעה נטען, בין השאר, כי "מדובר בפייק ניוז" שפורסם "בדף מתחזה לדף של התובעת".

"בעוד", כך נכתב בתביעה, "שדף הפייסבוק של התובעת נעקב על ידי יותר מ-60 אלף עוקבים, הרי הדף שממנו ציטט הנתבע הינו דף לו 8 עוקבים בלבד. מעבר להיבט של לשון הרע, הרי שהדברים ששייך הנתבע בכחש לתובעת, היה בהם כדי לייצר אווירה אלימה ורעילה של שוטרים כלפי המפגינים, ואף להביא לסכנה של פגיעה ממשית בחיי אדם".

העמותה הוסיפה: "בעוד שערוץ 13 בדק את הדברים ופרסם יום לאחר מכן הבהרה כי הדברים שפורסמו על ידי הנתבע הם פייק מוחלט, ולמרות מכתב שנשלח אל הנתבע בדרישה שיתנצל, ביכר הנתבע להתעלם מפניות התובעת ועד רגע הגשת התביעה לא הגיב לדברים ולא התנצל".

בתביעה גם צוין, כי בעקבות דברי הקצין, נגרם לעמותה נזק וכן ממשיכים עדיין להזכיר את דבריו. כך, נטען, עשתה גם ח"כ אסנת מארק מהליכוד, שציטטה את פרסום הכזב והתייחסה אליו כאל פרסום אמת. "הדברים נכתבו בפרוטוקול הוועדה וזאת על אף שנאמר לח"כ מארק כי מדובר בחדשות כזב", נכתב. "הנה כי כן, זה טבעו של דבר כזב, הוא הולך ומחלחל עד שבסופו של דבר הופך לעובדה מוגמרת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות