הרופא מהתאג״ד ילמד את תלמידי ישראל ביום השנה לרצח רבין

השחקן דניאל ליטמן יוביל את הסיור הווירטואלי הגדול בהיסטוריה לזכרו של ראש הממשלה המנוח, מעל 400 אלף תלמידים כבר הבטיחו את השתתפותם
רונן לוי |
דליה רבין ודניאל ליטמן. צילום: מרכז רבין

ביום הזיכרון ה25 לרצח יצחק רבין, מאות אלפי תלמידים ילמדו על ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל ע״י דניאל ליטמן שיהפוך מורה ליום אחד, ויוביל את המשדר המרכזי של מרכז רבין בשיתוף משרד החינוך- במוזיאון הישראלי במרכז רבין.

בצל הקורונה וביטול אירועי הזיכרון המרכזיים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, חברו מרכז יצחק רבין ומשרד החינוך והשר יואב גלנט, להפקת סיור הזיכרון החינוכי הכי גדול מאז ומעולם – תוך שימוש בפלטפורמות הלימוד הדיגיטלי בהם נאלצים תלמידי ישראל לעשות שימוש כיום בשל הקורונה.

במוקד המשדר שיהווה האירוע המרכזי השנה לזכר ראש הממשלה, וייפתח ע״י שר החינוך ח״כ יואב גלנט ויו״ר מרכז רבין הגב׳ דליה רבין, יתקיים סיור וירטואלי בהובלת השחקן הפופולרי דניאל ליטמן.

בסיור ישולבו שירים בסגנון פלטפורמת המסרים הפופולארית “TikTok”, כולל החלפת תלבושות ו"נאמברים" משעשעים אותם יבצע ליטמן לשירים של להקת הנח"ל, כוורת, הדודאים, סקסטה ועוד ועוד.

ליטמן יוביל את התלמידים לאורך תחנות חייו של יצחק רבין, כחלק מסיפור ההיסטוריה הישראלית מלפני קום המדינה ועד הרצח הנורא ויעודד אותם לחשיבה אודות ההשלכות לקרע החברתי וגבולות השיח כיום.

המשדר המרכזי, שיערך ביום הזיכרון הממלכתי (חמישי 29/10, י"א בחשוון) בשעה 11:00 בבוקר, ישודר בפלטפורמות הדיגיטליות המרכזיות של משרד החינוך, ביוטיוב ובפייסבוק.

למשדר נרשמו מאות תיכונים וחט״ב מכלל המגזרים (ממלכתי, ממלכתי דתי וערבי) ובהם מעל 400 אלף תלמידים, אשר יצפו בו וישתתפו במערך הלימודים המיוחד שיופץ להם. התלמידים יוזמנו להגיב ב"חי" על המשדר ולבצע משימות שונות תוך כדי המשדר.

שירים בסגנון Tik Tok. צילום: מרכז רבין

ראש מרכז יצחק רבין, דליה רבין אמרה: "יום השנה ה25 העמיד אותנו באתגר לא פשוט. בזמן שילדי ישראל ספונים בביתם – אנחנו מקווים להצליח לגעת בהם באחת מהתקופות הכי רוויות בשנאה. מבטיחה שצפויה לכל מאות אלפי התלמידים שישתתפו בסיור הגדול חוויה ייחודית, מרגשת, מרתקת וגם משעשעת בהובלת השחקן המוכשר דניאל ליטמן. בסוף המסע בסיפור הישראלי כולי תקוה שהתלמידים ישוכנעו שכדי להמשיך כאן ביחד – מותר לא להסכים – אבל תמיד לבחור בדיאלוג ולהתרחק מהאלימות. כדי שלא יתרחש כאן עוד רצח פוליטי".

שר החינוך יואב גלנט: "רצח ראש הממשלה, רב-אלוף יצחק רבין ז"ל, היה ועודנו נקודת שבר בחברה הישראלית. הוא חייב – ועודנו מחייב – מבט עמוק של כולנו פנימה, כפרטים וכחברה. הוא מחייב גם דיון נוקב בסוגיות כמו חופש הביטוי, חשיבותן של סבלנות וסובלנות, ראיית האחר וכמה חשובה והכרחית אחדותנו – חרף שונותנו. למערכת החינוך קיים תפקיד משמעותי ביותר בהקשרים אלו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות