תביעה: "חברה מתחרה פרסמה נגדנו מצגי שווא ופוגעת בעסקים שלנו"

חברה המתמחה בסחר אלקטרוני תובעת מתחרה בטענה כי זו פרסמה מידע כוזב ומכפיש אודותיה בניסיון לגזול את לקוחותיה "ולפגוע במוניטין שצברה לאורך השנים"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

מכירות אונליין, הפכו בתקופת הקורונה, כמעט לצורת המכירה היחידה ונראה שיש מקום לכולם. לא כך הדבר על פי תביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, על ידי חברה לסחר אלקטרוני, נגד חברה מתחרה, בסך 340 אלף שקלים, בין השאר בגין לשון הרע וחוק זכויות יוצרים.

על פי התביעה, שתי החברות, התובעת והנתבעת, שתיהן חברות אשר עוסקות בסחר אלקטרוני המתחרות זו בזו. לאחרונה, לקוחות של הנתבעת החליטו, מסיבותיהם שלהם, להפסיק להשתמש בשירותי הנתבעת וחלקם עברו לקבל שירותים מהתובעת. בתגובה, כך נטען, הנתבעת החליטה שהיא "אינה בוחלת באמצעים, רומסת ופוגעת בזכויות הקניין הרוחני ובשמה הטוב של התובעת ועושה הכל על מנת להשיב אליה את אותם הלקוחות, ואף לגייס לקוחות חדשים בענף, על חשבונה של התובעת".

בין השאר, כך על פי התביעה, החברה הנתבעת פרסמה "פרסום כוזב המכפיש את השירות אותו מספקת התובעת ובכך מעצים ומפאר, על חשבון התובעת, את הנתבעת".

עוד נטען, כי הנתבעת הפעילה "אמצעים זדוניים", הנחזים להיות חלק מאתר האינטרנט של התובעת ופלטפורמת השירות שלה, שמטרתם להעביר את לקוחות התובעת, בין אם לקוחות שנטשו את הנתבעת ועברו לקבל שירותים מהתובעת ובין אם לקוחות חדשים, לקבל שירותים מהנתבעת.

"האמצעים אותם הנתבעת בחרה להפעיל", נכתב בתביעה, "לצורך השבת לקוחותיה לשעבר או העברת לקוחות חדשים מהתובעת אליה, מציגים מצגי שווא בנוגע לתובעת, אינם מקובלים, חורגים מהנורמה המקובלת בעולם העסקים (ומכל נורמה נהוגה) ובעיקר, מנוגדים לדיו. והכל על חשבון שמה הטוב של התובעת ופגיעה במוניטין שצברה לאורך השנים".

בתביעה נכתב עוד: "להתנהלות זו יש לשים סוף. הפרסום מציג את השירותים אותם מספקת התובעת באור שקרי ושלילי, כשירות נחות מהשירות אותו מספקת הנתבעת וכשירות בלתי מקצועי. בכך הנתבעת מבקשת לפגוע בכוונה בעסקה ובמשלח ידה של התובעת. ייתכן כי בשל אותו הפרסום חלק מלקוחות התובעת נטשו אותה ובחרו לעבור לשורותיה של הנתבעת".

לגרסת החברה התובעת, היא פנתה לחברה המתחרה בבקשה כי תחדל מהמעשים הנ״ל אולם זו לא חדלה ממעשיה, התעלמה כליל מהפניות "וממשיכה בשלה כאילו כלום".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות