הערעור על מחיקת התביעה התקבל: ביהמ"ש ידון בטענות צעיר על מעצר שווא

ביהמ"ש השלום הורה על מחיקת התביעה כי לא הייתה לתובע אפשרות לשלם הוצאות מומחה. בא כוחו, עו"ד בנימין מלכא הציג בערעור ערב צד ג', ושופטי המחוזי הורו לדון בטענות החמורות שהעלה נגד המשטרה
נעמה כהן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בחיפה, קיבל ערעור של אזרח והורה לבית משפט השלום, לחזור ולדון בתביעה שהוגשה נגד המדינה, בעקבות אלימות שחווה על ידי המשטרה במהלך מעצר. הרכב השופטים קיבל את בקשתו של בא כוח התובע, עו"ד בנימין מלכא להורות לבית משפט השלום לחזור ולדון בתיק, לאחר שזה המציא ערב צד ג' להבטחת תשלום הוצאות המומחים.

התיק המקורי הוגש בשנת 2015, יומיים לפני סיום ההתיישנות בו נטען על ידי התובע כי לאחר שהזמין משטרה כדי שזו תגן עליו מפניי חברתו, בעלת הדירה. זו, כך נטען, הייתה בעיצומו של התקף פסיכוטי אלים שבו היא רדפה אחריו ללא סיבה, השוטרים דווקא עצרו גם אותו, בחשד לתקיפה הדדית, היכו אותו וחקרו אותו גם על עבירות סמים.

לטענת התובע, המיוצג על ידי עו"ד מלכא, המעצר, שהיה הראשון בחייו, גרם לו לעוגמת נפש רבה, בושה ונזק לדימוי העצמי וכן לבעיות נפשיות קשות.

בבית משפט השלום, החליטו למחוק את התביעה בשל חוסר מעש ואי עמידה בתנאי החלטת בית המשפט ובקשת התובע להשתת שכר טרחת המומחה על הנתבעת. זאת לאחר שנתגלו פערים בחוות הדעת הרפואיות מטעם הצדדים, מונו מומחים רפואיים מטעם בית המשפט, בתחום הנפשי ובתחום א.א.ג, תוך שנקבע כי הצדדים יישאו בשכר טרחת המומחים בחלקים שווים.

עו״ד בנימין מלכא

התובע טען שניתן כנגדו צו כינוס בשל כך אין באפשרותו לשאת בחלקו בשכר טרחת המומחים בהתאם להוראות כתב המינוי והוא נדרש להציג אישור מנהל הליך הכינוס, להמשך ניהול התביעה. האישור ניתן אך הוא הציג ערב צד ג' בר פירעון שיישא בעלויות ניהול ההליך.

כעת, עו"ד בנימין מלכא, בא כוחו של התובע, שהגיש את הערעור על מחיקת התביעה לבית המשפט המחוזי, הציג בפני בית המשפט את הסכמת אחותו של התובע לשמש כערבה צד ג' על דעתה והיא גם תישא בהוצאות המומחים הרפואיים שמינה בית משפט. כאמור, הרכב שופטי המחוזי קיבלו את בקשת עו"ד מלכא, ביטלו את פסק הדין על מחיקת התביעה והורו לבית משפט השלום לשוב ולדון בתיק.

____________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%90

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות