אישום: נמלט מזירת פריצה ודרס מתנדב משטרה

אדם שיבלי, 27, נאשם כי ניסה לפרוץ למטווח במטרה לגנוב כלי נשק, וכשהבחין בכוח משטרה נמלט מהמקום, פגע במתנדב שנפגע קשה. בחקירתו טען כי "סבר שמדובר בעבריינים המבקשים לפגוע בו"
אייל חן |
בית משפט מחוזי נצרת. ארכיון

לבית המשפט המחוזי בנצרת, הוגש כתב אישום נגד אדם שיבלי, בן 27, מהכפר שיבלי, המייחס לו ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה, נהיגה בזמן פסילה ועוד. שיבלי פגע במתנדב משטרה ופצע אותו באורח קשה בעת שנמלט לאחר פריצה.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם קשר קשר עם ידידה העוסקת בתחום האבטחה לפרוץ למטווח סמוך לישוב גניגר ולגנוב ממנו כלי נשק. הידידה העבירה לנאשם מידע ותמונות אודות מיקום הבונקר והפתחים במטווח ובהמשך לכך, החליטה משטרת ישראל לעצור את הנאשם לצרכי חקירה.

כעולה מכתב האישום, לפני מספר שבועות, יצא הנאשם מביתו ברכב, כשהוא פסול מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה, וכאשר הבחין בכוח משטרתי שעקב אחריו, החל להימלט תוך נהיגה פרועה, כשהוא מסכן את הנהגים האחרים בדרך. במהלך המרדף, חסם רכב משטרתי את נתיב נסיעתו של הנאשם, השוטר יצא מהניידת וסימן לנאשם לעצור. הנאשם לא שעה לקריאתו של השוטר, המשיך בנסיעה ודרס את השוטר, אשר כתוצאה מהפגיעה הושלך כעשרה מטרים ונחבל באופן קשה.

הנאשם, אשר ידע שפגע באדם, נמלט מהמקום מבלי להושיט עזרה, ורק לאחר מספר ימים הסגיר את עצמו למשטרה. השוטר הובהל במסוק לבית החולים רמב"ם, שם עבר ניתוחים והליכים רפואיים רבים על מנת להציל את חייו, ונכון למועד הגשת כתב האישום הוא עדיין סובל מפגיעות נירולוגיות חמורות.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "ביחס לאישום הראשון, שיבלי מאשר את תוכן השיחות אך שולל את הכוונה הפלילית שעמדה מאחוריהן", נכתב בבקשת המעצר. "ביחס לאישום השני, המשיב מאשר שהוא נמלט מהשוטרים, אלא שלטענתו הוא סבר שמדובר בעבריינים המבקשים לפגוע בו על רקע סכסוכים בהם הוא מצוי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות