המשטרה עצרה חשוד בניסיון רצח – בית המשפט שחרר ללא כל תנאי

בית משפט השלום בעכו קיבל את עמדת הסנגור, עו"ד אביעד חייט שטען כי אין כל ראייה נגדו. השופטת: "בהיעדר חשד סביר אין מנוס משחרור החשוד בלא תנאי"
מעיין לביא |

משטרת המחשבות בפעולה? שוטרי תחנת עכו, עצרו את תושב העיר, בן 52, בחשד לקשירת קשר יחד עם אדם אחר לבצע ירי על תושב עכו במטרה להרגו, זאת מבלי כל ראיות אלא על פי דיווח ותלונה שהתקבלו. שופטת בית משפט השלום בעכו, אביגיל זכריה, קיבלה את דברי הסניגור עו"ד אביעד חייט כי אין כל ראיה אף לכאורה כנדרש בחוק לצורך הארכת מעצר ולו בשעה נוספת והורתה על שחרור החשוד ללא כל תנאי.

במשטרת עכו התקבלה הודעה ותלונה על אדם שנורה ע״י החשוד שעשה כן כשקשר קשר עם אדם אחר כדי לרצוח אותו. בתגובה במשטרת עכו יצאו לביתו ומקום עבודתו של החשוד ולאחר שאיתרו אותו עצרו אותו בחשד לניסיון לגרום למות אדם, קשירת קשר לפשע וירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים. לאחר לילה במעצר בו הוא הכחיש כל קשר למיוחס לו, הוחלט במשטרת עכו להעלות אותו לבית המשפט ולבקש את הארכת מעצרו בשבעה ימים נוספים.

בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי אין מידע מודיעיני בתיק והחשד מתבסס על הודעת המתלונן, לאחר שאיש לא נפגע מהירי. הסניגור, עו"ד אביעד חייט ביקש מבית המשפט לשחרר את החשוד לאחר שהכחיש את מעורבותו של מרשו באירוע.

"שקלתי", אמר בדיון עו"ד חייט, "לפנות עוד אתמול בערב לביהמ"ש בבקשה דחופה על מנת לעצור את הליך המעצר הלא חוקי הזה. החשוד בכלל לא הבין למה ניגשים אליו, מסר גרסה מפורטת, הסביר היכן היה בכל דקה מהרגע שפתח עיניו ועד למעצרו. החשוד עצמו הורה לי להתקשר לאחיו על מנת שיעביר את הטלפון האישי שלו לתחנה בכדי שיאוכן וייראה בבירור עם מי שוחח או התכתב החשוד והיכן שהה ביום מעצרו. היחידה החוקרת עושה את הדברים לאט. החשוד לא קשור לאירוע והוא עצמו קורבן".

עו"ד אביעד חייט

השופטת אביגיל זכריה קיבלה את דברי עו"ד חייט וקבעה כי לא קיים חשד סביר כמשמעו של מונח זה בדין. "גם ההפניה להודעות המתלונן שהוצגו בפניי אינו מציף חשד כאמור", כתבה בהחלטתה, "ועל כן אין מנוס משחרור החשוד בלא תנאי. ככל שיעלה בידי היחידה החוקרת לבסס קיומו של חשד סביר כתוצאה מפעולות אחרות, ניתן יהיה לשוב ולעצור את החשוד על פי ההתפתחויות".

השופטת זכריה סירבה לבקשת המשטרה לעכב את החלטתה והוסיפה: "בהעדר חשד סביר לא אוכל להורות על עיכוב ביצוע ועל כן אני חורגת ממנהגי ודוחה את הבקשה. אין לי אלא להתפלא על התנהלות היחידה החוקרת אשר לא ביצעה מאז אתמול פעולות של חקירת עדים אשר עותרת עתה גם לעיכוב ביצוע".

עו״ד חייט סירב להגיב לכתבה.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביגיל זכריה

___________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות