משפחת חרירי: בכיר במשפחה נעצר בנתב"ג בחשד להלבנת הון

משפחת חרירי איבדה אחד מבכיריה: עבירות הלבנת הון בנוסף לירי וסחיטה, נוספו לחשדות כנגד בכיר במשפחת חרירי המוכרת בעולם העברייני. הוא נעצר רגע לפני שעלה על מטוס בשדה התעופה
ציון חן |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

סכסוכי עבריינים הכוללים ירי וסחיטה ואיומים בין כנופיות פשע במגזר הערבי עוררו סוף סוף את תשומת ליבם של היחב"ל בלהב 433. חקירה סמויה בעניין זה עברה לגלויה עם מעצרו של אחד מבכירי ארגון הפשע של משפחת חרירי המוכרת מאום אל-פחם.

בכיר משפחת חרירי שנעצר

הבכיר בן ה-38 שנעצר יחד עם חברו, מוכר כדמות דומיננטית בארגון הפשע של משפחת חרירי וכלקוח חוזר של המשטרה. מדובר בעבריין שהיה עצור בעבר על ניסיון רצח, סחיטה, אלימות ועבירות נוספות. במסגרת החקירה עלה חשד כי על רקע סכסוך דמים עתיק ימים עם משפחת פשע מטייבה, בוצע ירי במספר מקרים מצדם של בני משפחת חרירי.

הבכיר וחברו נעצרו בנתב"ג בשבוע שעבר ומעצרם הוארך בתחילה בשבעה ימים. עם מעצרם, יוחסו להם בתיק החקירה שהוגש בפני בית המשפט, עבירות של סחיטה, ירי, אחזקת ונשק, ומה שהמשטרה כינתה "קשירת קשר לפשע באופן שיטתי, לאורך תקופה ארוכה". כעת, עם הארכת מעצרם, המשטרה הוסיפה גם חשדות של הפצת חשבונות פיקטיביות, שהן עבירות של הלבנת הון ומיסים.

החלטת בית המשפט

בית המשפט השתכנע מעוצמת החשדות כפי שהוצגו לפני בתיק החקירה, והאריך את מעצרם של השניים בתשעה ימים נוספים. לא הוגש ערעור על החלטות בית המשפט. בכל מתקן כליאה בישראל מקבלים בני משפחת חרירי יחס של VIP מצידם של האסירים. הם אולי לא מרגישים בנוח כמו שרצו להרגיש כמה רגעים לפני שעלו למטוס מרווח לחופשה, אבל זאת לא הפעם הראשונה שהשניים נעצרים ונכלאים, ובתי הסוהר מלאים בחברים ומקורבים שלהם.

אחת הבעיות הקשות ביותר של אנשי יחב"ל היא העובדה שעל אף שהמשטרה מייחסת לשניים אחזקה ושימוש בנשק, לא נתפס שום אמל"ח בביתם או עליהם. יחד עם זאת בית המשפט ציין, כי הוא ראה בתיק החקירה התחזקות הקשר של השניים לחשדות האלו.

"בחשד לעבירות נשק, סחיטה באיומים וירי, ניתן לומר שחשד זה התחזק", כתב שופט בית משפט השלום בראשל"צ, עמית מיכלס. "גם לגבי פרשיית חשד לעבירות הלבנת הון ועבירות מע"מ, מצאתי שקיים חשד סביר לעבירות המרכזיות, זאת נוסף על העבר הפלילי המכביד הכולל עבירות איומים ואלימות בגינם רוצו עונשי מאסר".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות