האם הבטחות השווא של השוטרים יובילו לביטול חקירה?

בלשי באר שבע עצרו בחור ללא עבר פלילי שקיבל חבילה עם 1.2 ק"ג של זרעי קנאביס מחו"ל. אך תרגיל חקירה לא חוקי עלול להפיל את התיק
ציון חן |
מעצר, אילוסטרציה.

תפיסת חבילה שהכילה למעלה מ- 1.2 ק"ג של זרעי קנאביס שהוזמנו מחו"ל אל כתובתו של בחור בן 28 מבאר שבע, הביאה את בלשי התחנה בעיר ליזום ביום של מסירת החבילה ע"י בלש ומעצרו של הבחור. אך הבטחות שווא של הבלשים בחדר החקירות, עלולות להפיל את התיק כולו.

מה שיכול היה להיראות כמו תיק תפיסה טוב ואולי אף הובלה של שוטרי באר שבע לפרשיה בה אולי הייתה נחשפת התארגנות של אנשים שעוסקים בגידול והפצת קנאביס, עלול לקרוס בשל התנהלות לא חוקית בחקירה.

לדברי העצור, ללא עבר פלילי, הבלשים אמרו לו בעת מעצרו, כי במידה והוא ישלח אותם למעורבים נוספים, הוא "תוך שעה יהיה בבית". בעקבות הבטחות אלו, ויתר החשוד על זכות ההיוועצות עם עורך דין, שיתף פעולה ומסר את שמו של אדם נוסף שגם הוא נעצר.

"זהו תרגיל חקירה מלוכלך", טען סנגורו בבית המשפט, "אילו היה מתייעץ עם עו"ד, הדברים היו שונים. יש לו זכות לא להפליל את עצמו. הוא אינו עבריין משופשף ואינו מבין את זכויותיו".

שופטת המעצרים התורנית בבאר שבע שרה חביב, סניגורית בעברה, קיבלה את טענות החשוד והתייחסה לכך בהחלטתה אף שהאריכה את מעצרו בארבעה ימים. "מובן מאליו כי אם טענה זו נכונה, נפל פגם ממשי בחקירתו של העצור", כתבה השופטת. "הדבר עלול להוביל לפסילת החלקים המגבשים הודיה בגרסתו. כל זאת ייבחן בעתיד, ככל שיוחלט להגיש כתב אישום כנגדו".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות