הקמת ועדת חקירה לצוללות אושרה – ובוטלה

סערה גדולה במליאה: מליאת הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירת לפרשת הצוללות, אך יו"ר הכנסת ביטל את תוצאות ההצבעה. המקרה ייבחן על ידי הייעוץ המשפטי ומרצ כבר שוקלים פניה לבג"ץ
קורה ניימן |
מחאה הפגנה צוללות ועדת חקירה
מחאה סביב פרשת הצוללות. צילום: פלאש 90.

היום (רביעי) אישרה מליאת הכנסת הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות אשר הועלתה על ידי ח"כ תמר זנדברג. לאחר שהסתיימה ההצבעה, הודיע יו"ר הכנסת, יריב לוין, על ביטול תוצאותיה משום שלטענתו, הוחלט מבעוד מועד על קיום הצבעה שמית ולא אלקטרונית, לפיכך חברי הקואליציה לא הצביעו.

ההצבעה שתוצאותיה בוטלו אושרה על ידי 25 חברי כנסת תומכים בהצעה, מול 23 מתנגדים, אלא שיו"ר הכנסת הורה מייד לבטל את ההצבעה וחברי האופוזיציה נטשו את האולם בזעם ולא השתתפו בהצבעה החוזרת, בה נרשמו 44 מתנגדים מול אפס תומכים בהקמת ועדת החקירה.

יוזמת ההצעה, חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה לאחר ביטול ההצבעה: ״מליאת הכנסת קבעה באופן מפורש לפתוח בוועדת חקירה על פרשת הצוללות. החלטת היו״ר לבטל את התוצאות הן כתם על הדמוקרטיה. אם צריך נעתור לבג"ץ״.
מנגד, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר לאחר ההצבעה: "ביקשתי הצבעה שמית ולכן הם נדרשו להצביע שמית. יו"ר הישיבה הפעיל את כפתור ההצבעה למרות שביקשתי. היו"ר לא אפשר הצבעה שמית כנראה בשוגג וזה בסדר".

בייעוץ המשפטי של הכנסת ייבחנו את ההצבעה, שכן במידה וזוהר ביקש עריכת הצבעה שמית טרם החלה ההצבעה האלקטרונית, הדבר לא ייחשב לביטול ההצבעה. עם זאת, ח״כ תמר זנדברג דרשה מהייעוץ המשפטי של הכנסת להציג את הוידאו של ההצבעה מכל הזויות. לטענת זנדברג, אם התבקשה הצבעה שמית, הדבר קרה רק לאחר שההצבעה התחילה. יתר על כן, במידה ותפסל ההצבעה כיוון שהיו"ר לא הקריא את ההצעה במלואה לפני שהחל בהצבעה, תבקש זנדברג לבחון את כל ההצבעות שעברו במליאת הכנסת בהן לא הקריא היו״ר את שמה המלא של ההצעה.

ח"כ עפר שלח ממפלגת יש עתיד-תלם מסר בתגובה לביטול ההצבעה על הקמת ועדת החקירה כי "החרפה של ביבי וגנץ שברה שיא חדש. הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות, ויו"ר הכנסת ביטל את ההצבעה בטענות מופרכות. כי בדמוקרטיה של ביבי ובני הכנסת קובעת רק כשהיא קובעת לטובתם. ואם לא, נבטל אותה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות