אישום: ייבא דרך הדואר קריסטל מת' במשקל 3 ק"ג

שוטר שהתחזה לשליח של חברת DHL מסר את החבילה שנשלחה מדרום אפריקה לתושבת פתח תקווה שהובילה למעצרו של המזמין, אזרח זר המתגורר בבת ים
מעיין לביא |
חבילה, DHL, דואר
DHL, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בלוד, הוגש כתב האישום נגד תושב בת ים, בשנות ה- 30 לחייו, אזרח דרום אפריקה עם רישיון שהייה זמני בישראל, באשמת ייבוא סם מסוכן. על פי כתב האישום, הוא הבריח 3 ק"ג של סם מסוכן מסוג מתאמפטמין (קריסטל מת') מדרום אפריקה לישראל. הוא נעצר לאחר ששוטר שהתחזה לשליח של חברת DHL מסר את החבילה.

מכתב האישום עלה כי לפני כחודש, הזמין הנאשם את הסמים בחבילה דרך חברת המשלוחים DHL מאדם המתגורר בדרום אפריקה לכתובת בפתח תקווה. ביחידה המרכזית של משמר הגבול התקבל מידע מודיעיני בדבר חבילה חשודה שהכילה צינורות שמיועדים לתחום האינסטלציה, אשר עשתה דרכה מדרום אפריקה לישראל.

במסגרת החקירה שזכתה לשם "אפריקה-ישראל" התחקו השוטרים אחר החבילה ואיתרו אותה בנתב"ג. בחבילה נמצאו שני צינורות שחורים שבתוכם הוסלקו 146 יחידות סם מסוכן במשקל כ- 3 ק"ג מסוג מתאמפטמין (קריסטל מת').

החבילה עצמה הייתה מיועדת לכתובת בפתח תקווה ובמהלך חול המועד סוכות, שוטר שהתחזה לשליח מטעם חברת DHL, הגיע לכתובת אליה מיועדת החבילה. השוטר מסר את החבילה לאישה המתגוררת במקום, ומחקירתה עלה כי לא ידעה כלל על תחולתה. במהלך החקירה התבררה זהותו של הנאשם שהזמין את החבילה.

כתב האישום מייחס לנאשם ייבוא סם מסוכן והמשטרה אף ביקשה מבית המשפט להכריז עליו כסוחר סמים. המדובר במשקל גדול של סם סינתטי, ממריץ וממכר שהיה אמור להתערבב עם חומרים נוספים בכדי להגדיל את משקלו לכ-9 ק"ג שהיו נמכרים במחיר מוערך של כ-8 מיליון שקלים. על פי המשטרה מדובר "בסיכול משמעותי של סם שהיה אמור להגיע לבני נוער ואזרחים שהיו עושים בו שימוש מסכן חיים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות