המערב הפרוע גרסת הצפון: חילופי אש בין חשוד לשוטרים באמצע הכביש

דרמה על כביש 79: קרב יריות בין תושב נצרת שניסה להימנע ממעצר לבין שוטרים שביקשו לעצור אותו התרחש לעיני כל. החשוד שירה על אוטומט מאם-16 נעצר בתום מרדף
ציון חן |
מהירות של 182 קמ"ש. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

דרמה גדולה התרחשה על כביש 79 בסמוך למחלף ציפורי שבצפון. אחד מיושבי רכב שנמלט מאירוע ירי בו היו מעורבים יושביו, שלף רובה M16, והחל לירות לעבר השוטרים בניסיון להימלט ממעצר. השוטרים השיבו אש והצליחו לעצור את החשוד בתום מרדף. אל תוך האש נקלעה תושבת הצפון שבנס לא נפגעה מהירי, אך פונתה לקבלת טיפול רפואי בעקבות חרדה.

נגד החשוד בירי, תושב נצרת בן 48, הוגש כתב אישום ולפיו הוא ירה שוב ושוב אל עבר השוטרים שניסו לעצור אותו. על פי האישום, תחילת האירוע בדיווח שהתקבל במשטרה על ירי שבוצע לעבר בית בכפר ריינה, סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר.

מפרטי ההודעה למוקד 100 של המשטרה עלה כי מזירת הירי בכפר נמלט רכב מאזדה. הרכב עם היורים נמלט לכיוון צומת המוביל, שם איבד שליטה והתנגש בגדר בטון. לרוע מזלה, הגיעה לזירת התאונה בחורה מטמרה, אשר הבחינה ברכב התקוע אשר חסם את הכביש כתוצאה מההתנגשות, ונעצרה מאחוריו.

באותה העת, הגיע למקום כוח של מג"ב אשר הוקפץ על מנת לאתר את רכב היורים. מיד עם הגעת השוטרים, יצא הנאשם מהרכב, והחל בירי מאסיבי, על מצב אוטומטי, מרובה ה- M16 שהיה ברשותו אל עבר השוטרים, שעמדו במרחק של 20 מטרים בלבד.

השוטרים החלו להשיב אש אל עבר היורה, אולם אז הם שמעו את צעקותיה של האישה מהרכב, והגיעו לחלץ אותה. אחד השוטרים סייע לאישה המבוהלת לצאת דרך חלון הרכב, גונן עליה והשכיבה במקום מחסה.

על פי כתב האישום, היורה המשיך לירות על השוטרים בשעה ששני חבריו שהיו עמו ברכב נמלטו. בשלב מסוים נמלט גם הוא אל עבר חורשה סמוכה, תוך שהוא ממשיך לירות לעבר לוחמי מג"ב שחתרו למגע. בתום מרדף הוא אותר עם הנשק כשהוא מסתתר בין העצים.

לצד כתב האישום הוגשה כנגד הנאשם גם בקשה למעצרו עד תום ההליכים, זאת גם נוכח עברו הפלילי העשיר בעבירות אלימות. מדובר, על פי הבקשה, במי שהשתחרר ממאסרו האחרון רק בתחילת השנה.

"העצור היה אדיש לחלוטין לאפשרות שכתוצאה ממעשיו תיהרג אזרחית תמימה שישבה ברכב", אמרו במשטרה, "אין כל יכולת לתת אמון באדם שמביע כוונה לפגוע בחייהם של אנשי אכיפת החוק ובציות להם, ואין כל דרך לאיין את מסוכנותו בדרך שאינה מאחורי סורג ובריח". המשטרה עדיין מחפשת את שני שותפיו של האיש שהיו איתו ברכב ונמלטו, ומעצרו הוארך עד להחלטה אחרת בעניינו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות