מאסר עולם לרוצח אשתו ההרה שהעלים את גופתה

עאווני זיאדאת הורשע כי רצח את אשתו אחלאם שהייתה בהריון וקבר את גופתה, שלא נמצאה עד היום: "דווקא כאשר עמדה ללדת את ילדה הראשון ולזכות במעט אושר, נגדעו חייה על ידי הנאשם באכזריות"
מעיין לביא |

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, אסתר הלמן, יפעת שטרית וסאאב דבור, גזרו מאסר עולם ועוד שנתיים מאסר על עאווני זיאדאת, אשר הורשע ברצח ושיבוש מהלכי משפט, כאשר רצח את אשתו אחלאם, שהיתה בהריון, קבר את גופתה ועד היום לא נמצאה גופתה. "הנאשם רצח בקור רוח את רעייתו הצעירה, בעת שזו נשאה ברחמה את ילדם הראשון. היא הייתה כבת 20 בלבד בעת שתמו חייה רווי הסבל והמכאוב", כתבו השופט בגזר הדין.

בית המשפט קבע גם כי הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך 258 אלף שקלים 200 אלף שקלים לאימה של המנוחה והשאר לאחיה בחלקים שווים.

על פי כתב האישום, בו הורשע זיאדאת, כשנה לאחר נישואיהם של בני הזוג, חנק את אשתו אחלאם וגרם למותה, בעת שזו הייתה בחודשי הריון מתקדמים. המעשה בוצע לאחר שבליבו של הנאשם גמלה ההחלטה להמית את אחלאם, על רקע חשדו כי זו רוצה לעזוב אותו ולמנוע ממנו לגדל את הילד שעתיד להיוולד להם.

המקרה אירע לפני כארבע שנים, אז שהו בני הזוג בצימר בנצרת עילית. בצאתם מן הצימר נשא הנאשם את אחלאם המעולפת על ידיו, השכיבה במושב האחורי של רכבו ומאז היא לא נראתה עוד. מהצימר נסע הנאשם לבית אחותו, שאל מעדר מבעלה של אחותו ועזב את המקום. כעבור מספר שעות הוא חזר לבית אחותו, כשהוא מזיע ובגדיו מלוכלכים, והתוודה בפניה כי חנק את אשתו למוות וקבר את גופתה. הנאשם הוסיף כי "איש לא ימצא את מקום קבורתה" של אשתו המנוחה, ואכן עד לרגע זה לא נמצאה גופתה.

למחרת, כך על פי הרשעתו, הגיע הנאשם לבית אמה של אחלאם וסיפר בכזב לאמה ולבני משפחתה כי נחטפה כמה שעות קודם לכן, בעת שהשניים עשו דרכם ברכב מחיפה לנצרת, סמוך ליישוב ציפורי. בהמשך אותו ערב התייצב הנאשם בתחנת המשטרה ומסר בכוונה הודעה כוזבת, לפיה אשתו נחטפה על ידי אנשים זרים רעולי פנים. בפתח החקירה כאשר נתבקש למסור לחוקריו את מכשיר הטלפון שלו, הוא מסר להם את מכשיר הטלפון של אמה של אחלאם, וזאת בכדי לשבש את החקירה.

בטיעונים לעונש, לאחר הרשעתו, הסנגור ביקש שלא להשית על מרשו פיצויים לטובת משפחת קורבן העבירה. לטענתו, מתסקיר נפגעי העבירה מצטיירת תמונה לא פשוטה, הנאשם מבין את הפגיעה שנגרמה להם, אך לעמדתו הוא לא ביצע את המעשים בהם הורשע והוא מייחל עד היום לשובה של בת זוגו האהובה. הסנגור ביקש כי בית המשפט ימנע מהטלת קנס, דווקא מתוך ההבנה כי על הנאשם יוטל פיצוי משמעותי, וזאת על מנת לאפשר לנאשם לנתב את משאביו לכיוון תשלום הפיצוי וכן בהתחשב במצבו הכלכלי של הנאשם ובמאסר הממושך שהוא עתיד לרצות.

לבסוף השופטים קבעו כי פרט לעונש המאסר, הנאשם ישלם פיצויים ללא קנס. "הנאשם", נכתב בגזר הדין, "רצח בקור רוח את רעייתו הצעירה, בעת שזו נשאה ברחמה את ילדם הראשון. אחלאם ז"ל הייתה כבת 20 בלבד בעת שתמו חייה רווי הסבל והמכאוב".

בנערותה", כתבו עוד השופטים, "הייתה אחלאם קורבן למעשה אלימות קשה, במהלכו הותזה חומצה לאחת מעיניה ופגעה בראייתה. דווקא כאשר עמדה ללדת את ילדה הראשון ולזכות במעט אושר, נגדעו חייה על ידי הנאשם באכזריות. אם לא די בכך, הנאשם הטמין את גופתה של אחלאם במקום לא נודע, אותו נוצר בליבו ובמכוון כדי למנוע איתורה. בכך הוא מונע ממנה קבורה נאותה, ומוסיף סבל בל יתואר למשפחתה".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר הלמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות