האם יילקחו מעיריית אלעד סמכויות אכיפה בתכנון ובניה?

הנציב רוזן ממליץ ליועמ"ש לפעול לנטילת סמכויות מעיריית אלעד לאחר שנתגלה כי המערכת אינה מתפקדת כנדרש: "אין בעיר מפקח אחד לרפואה, מצב בלתי נסבל של ואקום הפוגע בסדר הציבורי"
דניאל בן חמו |
אלעד
רחוב באלעד. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, ממליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפעול לנטילת סמכויות אכיפה בתכנון ובניה מעיריית אלעד לאחר שנתגלה כי מערכת האכיפה ברשות אינה מתפקדת כנדרש. "במצב בלתי נסבל שכזה, לתושב העיר הרואה עצמו נפגע מהפרת חוק כאמור, אין כתובת לפנות אליה, ותלונותיו נותרות כקול קורא במדבר", כך לפי רוזן.

על פי תלונה שהוגשה לנציבות כנגד תובע הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירייה וכנגד המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועמ"ש לממשלה בפרקליטות המדינה, תלונות רבות שהוגשו על ידי תושבי העיר למספר גורמי אכיפה בתחום תכנון ובניה ברשות המקומית, לא נענו כראוי ובמקרים מסוימים אף לא נענו כלל.

מבדיקת הנציב רוזן התברר כי במחלקה להנחיית תובעים מכירים את מצב הדברים, ואף נמסר כי לתלונה יש בסיס של ממש. במהלך בדיקת הנציב הצטיירה תמונה חמורה ביותר בנוגע להתנהלות גורמי האכיפה בתחום התכנון והבניה בעיר, ומרבית הטענות שהועלו בתלונה נמצאו מוצדקות.

"בכל הנוגע לאכיפת דיני התכנון והבניה בעיר, בה מזה זמן אין אף מפקח אחד לרפואה, עובדה המשליכה ישירות גם על יכולתה של התביעה העירונית להתמודד עם תלונות תושבים וגורמים אחרים על הפרות חוק המתבצעות בעיר", כותב הנציב רוזן. "במצב בלתי נסבל שכזה, לתושב העיר הרואה עצמו נפגע מהפרת חוק כאמור, אין כתובת לפנות אליה, ותלונותיו נותרות כקול קורא במדבר".

הנציב מוסיף וכותב כי "בעיר שורר לאורך תקופה ארוכה מעין ואקום באכיפת החוק, בבחינת 'בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה'. ואקום זה פוגע בבסיס הסדר הציבורי, באופן התנהלות הרשות, ובעיקר ברווחת התושבים, שלמות קניינם, תחושתם וכלל זכויותיהם כאזרחים במדיה מתוקנת".

על רקע דברים אלו, הנציב ממליץ ליועמ"ש מנדלבליט ולמנהלת המחלקה להנחיית תובעים לעשות בכוחם על פי חוק, ולהניע הליך נטילת כוחות האכיפה מן הוועדה המקומית בעיר, לגוף שיוחד לכך בהתאם לסעיף 254יד לחוק התכנון והבניה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות