נעצר בחשד לתקיפת שוטר ושוחרר למרות שהמשטרה דרשה 5 ימי מעצר

בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר בערבות את תושב אלעד בן ה-19 לאחר שבאת כוחו, עו"ד סיון כהן טענה כי "אין כל מסוכנות" וכי "אין כל עילת מעצר"
מעיין לביא |
ביקש שתשלח תמונה. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, אלדד נבו, שיחרר בערבות את תושב אלעד, בן 19, שנעצר בחשד לביצוע עבירה של תקיפת שוטר במטרה להכשילו בתפקידו. השופט קיבל את דברי הסניגורית סיוון כהן, שציינה כי אין כל מסוכנות ממרשה ולכן אין כל עילת מעצר.

החשוד נעצר באירוע שהתפתח בעקבות ניסיון מעצר של חשודה נוספת שנעצרה בעקבותיו. בעקבות ניסיון המעצר של אותה חשודה, התפתח אירוע אלים ואילו החשוד שנעצר הצטרף בהמשך אותו אירוע ולכאורה תקף מאחור את אחד השוטרים וגרם לו לחבלות. החשוד נעצר ולאחר חקירה בתחנת המשטרה הוא הובא לדיון בבית המשפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

עו"ד סיוון כהן

הסניגורית סיוון כהן ביקשה לשחרר את מרשה, מאחר ולטענתה אין כל פעולה שניתנת לשיבוש על ידי החשוד וציינה בבית המשפט שכל האירוע התחיל כשמרשה ראה שוטר שמתיישב על אחת הבחורות וכל מה שהוא בא לעשות זה למעשה להפריד את השוטר מהבחורה.

"הוא הגיע לזירה", אמרה עו"ד כהן, "כשלמעשה הוא שומע צעקות לעזרה, הוא ראה שוטר שרוכן ומתיישב מעל בחורה קטינה, הוא למעשה בא לסייע ולהפריד ומכאן האירוע מסלים כשלמעשה סרטונים שנמצאים בחזקתנו דווקא מעידים על כך שלא נפל פגם במעשיו של הלקוח שלי, לא ראו אותו תוקף, אלא הוא נשמע כשהוא מבקש מהשוטר שלא לדחוף אותו".

הסנגורית הוסיפה: "לדברי החשוד, לא רק שהוא הותקף בזירה וגם הסרטונים מתעדים שהוא מדמם בזירה, השוטרים מגדילים לעשות וכשהוא מגיע לתחנת המשטרה מכניסים אותו בברוטאליות לתא מעצר כשהוא אזוק בידיו וברגליו ומכים בו מכות נמרצות וכשהוא יוצא מתא המעצר הוא מדמם ברמה שהוא נזקק לטיפול רפואי ויש פה עד ראיה שנמצא כאן באולם שצפה בכל האירוע הזה".

השופט נבו קיבל את עמדת עו"ד כהן וכתב בהחלטתו שקיים חשד סביר שהחשוד אכן ביצע את המעשה המיוחס לו, אולם אין באפשרותו לשבש את החקירה ושחרר אותו בערבויות. "עיינתי בפעולות החקירה שהמבקשת מעוניינת לבצע ואינני סבור שהחשוד עלול לשבשן. האירוע מתועד במספר מצלמות ולכן קשה להניח ששחרורו של החשוד לחלופת מעצר תאפשר שיבוש הראיות. אף אינני סבור כי נשקפת כעת סכנה מצידו של החשוד ולכן לא קיימת למעשה עילת מעצר של מסוכנות", כתב השופט נבו בהחלטתו.

לאתר של עו"ד סיוון כהן
_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלדד נבו

_______________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות