נשיא המדינה דחה את הבקשה לחנינה מלאה לרב עוזי משולם ז"ל

בני משפחתו של הרב, שהורשע לאחר שהוביל התבצרות חמושה במסגרת מאבקו לחשיפת ילדי תימן, ביקשו למחוק את הרישום הפלילי, אך סורבו: "הדרך לתיקון העוול הוא לא במתן חנינה"
רונן לוי |
רובי ריבלין, נשיא המדינה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

26 שנים לאחר ההתבצרות החמושה שהנהיג הרב עוזי משולם ז"ל במסגרת מאבקו לחשיפת פרשת ילדי תימן ו-7 שנים לאחר מותו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, דחה את הבקשה החריגה לחנינה מלאה עבור הרב עוזי משולם ז"ל. הרב משולם ז״ל, הורשע הורשע בשורה ארוכה של עבירות שבגינן נגזר עליו עונש מאסר בן שמונה שנים ומאסר מותנה בן שנתיים ולאחר כחמש שנות מאסר הורה נשיא המדינה דאז על הקלה בעונשו.

בני משפחתו של משולם ז"ל פנו בבקשה לנשיא ריבלין על מנת שיחו אותו, אולם במענה שהועבר לבני משפחתו הובהר כי הנשיא בחן בעין יסודית את הבקשה ועוד הודגש כי לא נעלמה מעינו השפעתו של הרב משולם ז"ל על השיח הציבורי בישראל בעניין חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן גם בתקופה בה היו שמנעו מלהעלותו לדיון פומבי.

הנשיא כתב בתשובתו כי "הרב משולם ז"ל היה מהראשונים לחשוף את סיפורן הכואב של המשפחות ואת הפצע השותת בלבן, ולמאבקו הציבורי הייתה השפעה מכרעת על הקמתה של וועדת החקירה בנושא בשנת 1995". ריבלין הוסיף: "עם זאת, נוכח חומרת המעשים שבגינם הורשע ובמיוחד אחריותו לתקיפתם של כוחות המשטרה ולסכנה לשלומם של תושבי הסביבה במהלך העימות, סבר הנשיא כי הדרך לתיקון העוול כלפי יוצאי תימן, מזרח ובלקן, איננה במתן חנינה מלאה, שלאחר המוות לרב משולם ז"ל".

"פרשת חטיפתם של ילדי תימן, מזרח ובלקן היא כפצע צורב בלב האומה כולה. הילדים והילדות שנעלמו, ההורים הצעירים שנותרו ללא מענה, הכאב הנורא וסימני השאלה שמסרבים להרפות, מצווים על כולנו להכיר בפרשה", כתב הנשיא רבלין. "הדרך לתיקון העוול, ככל הניתן, הוא בחובתה של המדינה להכיר בעוול ולפעול ללא לאות להמשך חשיפת כלל המידע אודות הפרשה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות