הבן לא עלה לשחק בהרכב, האב נתבע לאחר שהכפיש את המנהל המקצועי

אביו של נער המשחק כדורגל בבאר שבע נתבע בבית משפט השלום בעיר בדרישה לפיצוי של רבע מיליון שקל לאחר שפרסם פוסטים בפייסבוק נגד מנהל הקבוצה
רונן לוי |
מגרש כדורגל. צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

לכל ידוע, כי הורים לשחקני נערים ונוער, מתערבים בדרך כלל בנעשה בקבוצות הכדורגל ואף מגיעים מדי פעם לסכסוכים עם הדרג המנהל. באחרונה הוגש לבית משפט השלום בבאר שבע תביעת לשון הרע מצד מנהל מקצועי בקבוצת הנוער בסך רבע מיליון שקלים נגד אביו של נער שרצה לחזור לשחק בקבוצה ובגלל שלא הוכנס למשחק על פי התביעה הכפיש את התובע בקבוצת אוהדים גדולה, ברשת הפייסבוק, וייחס לו התנהלות של זיוף ומרמה, תחת טענה לכפיה, לחץ ולכאורה התנהלות מבזה ואכזרית כלפי נוער המשחק במועדון.

התובע משמש במשך כ-6.5 שנים, מנהל מקצועי במחלקת נוער במועדון בכיר והוא מוכר בעיר באר שבע ובתחום הספורט בפרט. לטענתו עקב תפקידו, מבלי שביצע כל הוראה חורגת וגם מבלי שבוצע דבר המנוגד לרצונו של הנתבע ורק בשל שבדיעבד, התפתחות האירועים, לא נשאה חן בעיניו של אב, שבנו שיחק במועדון הוא החליט להכפישו.

המדובר תביעה שניה אותה מגיש המנהל המקצועי, בענייני לשון הרע, כנגד תגובות מכפישות עולבות ובלתי מרוסנות של הורי הקבוצה אותה הוא מנהל, זאת לאור שהחליט שדמו אינו הפקר ולכל הפחות, הורי קבוצתו, המרוצים וגם אלו שפחות מרוצים, ישמרו על שמו, על כבודו ועל היותו דמות ייצוגית בקבוצת העיר שאין להכתים בפני ציבור גדול כל כך.

על פי התביעה, בנו של הנתבע, הצטרף מאוחר לאימוני קבוצה ולא עלה לשחק נוכח תפקודם המקצועי המוצלח של השחקנים האחרים. מיד לאחר משחק זה, בו הנער לא שיחק, אביו פנה למנכ"ל הקבוצה והודיע לו כי הגיש תלונה על זיוף נגד המנהל המקצועי במשטרת ישראל ואף שלח תמונה של התלונה למכשירו הנייד. המנהל המקצועי טוען כי עד למועד בו בן הנתבע לא שובץ לסגל הפותח של המשחק ולא הועלה לשחק, הנתבע לא השמיע אף טענה על ביוש בנו לכאורה, כיסוחו לכאורה השפלתו לכאורה או חיסולו לכאורה, ודאי שהללו לא הושמעו כנגד התובע, אלא ההיפך הוא הנכון.

בהמשך האב שלח הודעה למנהל הקבוצה בה משחק בנו, כי הוא לא יגיע לאימונים ולכן לא יהיה עוד חלק מהקבוצה. בשבוע בו בן הנתבע חדל מהתייצבות לאימוני הקבוצה, הוצא גם מקבוצת הוואטסאפ של השחקנים. מספר ימים לאחר המשחק ולאחר שבן הנתבע חדל מלהגיע לאימונים, פרסם הנתבע, פוסט ארוך, נושא הכפשות אישיות ודובק האשמות פליליות חמורות בתובע, בעניינים שתוכנם אינו נכון, באופן חד משמעי, גם לידיעת הנתבע בעצמו. תשומת הלב, חרף טענות הזיוף בחתימה, הללו לא מופנות למי ממורשי החתימה במועדון.

על פי התביעה, הפוסט מלא בפרטים סותרים. כך מצד אחד מתלונן הנתבע כי הוא לא רצה לחתום על מעבר בנו למועדון, לכאורה נוכח התנכלות כלפיו, מצד שני הוא מלין על תהייתו מדוע לא רוצים את בנו, למרות יתרונותיו. "הנתבע לא בחל בפרסום ואת הפוסט הארוך, פרסם בשני מוקדים, בשינויים קלים. פרסום אחד הפיץ הנתבע על הקיר הפרטי בעמוד הפייסבוק שלו, תוך שהוא מתייג 24 אנשים ספציפיים המקבלים את הפוסט באופן ישיר, מעבר ליתר חבריו הכלליים אשר נחשפים לפוסט ברשת הפייסבוק. את הפרסום השני הפיץ הנתבע בקבוצת אוהדי הקבוצה שמונה למעלה מ-20 אלף חברים.

"כל שביקש הנתבע", נכתב בתביעה, "הוא ליטול את גורלו של התובע ולפגוע בו תוך הלבנת פניו והשחרת שמו, שכל אמצעי מקדש את המטרה לרבות: טענות על זיופים ומרמה, תלונות במשטרה לכאורה, אישומים בהתאחדות לכאורה, חקירות ב- FIFA לכאורה ואמירות על ראיות, מסמכים וצילומים שלמעשה אינם קיימים!!".

עוד נכתב: "כל שקיים היה אך רצון של הנתבע לפגוע ולנקום בתובע והכל בשם מאוויים אינטרסנטיים הקשורים בעובדה כי בנו של התובע זומן למשחק בו השתתפה הקבוצה, כחלק מסגל הקבוצה, אך בפועל בהחלטה של מאמן הקבוצה לא השתתף באותו המשחק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות