רשלנות רפואית באבחון סרטן, האם מגיעים לכם פיצויים?

גילוי מוקדם של סרטן עשוי להגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה, אך מה קורה במידה והמחלה אובחנה באיחור בשל רשלנות רפואית? את מי תובעים ואיך נקבעים הפיצויים?
עו"ד ישראל וינברג |
ניתוח, אילוסטרציה

אנחנו כבר יודעים שגילוי מוקדם של מחלת הסרטן עשוי להגדיל משמעותית את אחוזי ההחלמה של המטופל.

מתי ואיך קובעים האם הרופא התרשל בגילוי של המחלה ובכך פגע בסיכויי החולה לרפואה?

באילו מקרים ניתן לקבל פיצויים ואיך הם נקבעים? מדריך.

ככל שמחלת הסרטן מתגלה מוקדם יותר, כך ישנן יותר אפשרויות טיפוליות והסיכוי להחלמה גדול יותר.

למרות זאת, ישנם סוגים מסוימים של סרטן שקשה לעלות עליהם ולאבחן אותם בשלבים הראשוניים ופעמים רבות המחלה מתגלה רק בשלב מתקדם.

ישנם מקרים שבהם הרופא לא יצליח לגלות את הגידול הסרטני למרות שלו היה מתנהל בצורה סבירה וזהירה היה עליו לזהות את הגידול בשלב מוקדם יותר.

עו"ד ישראל וינברג

מתי אי אבחון הסרטן ייחשב לרשלנות רפואית?

אם הרופא לא התנהל כפי שרופא סביר היה מתנהל בנסיבות דומות, יתכן וניתן לקבוע כי הייתה התרשלות רפואית.

ניתן לומר שהייתה רשלנות באבחון המחלה כאשר המטופל מתלונן על כאבים מסוימים או תחושות חריגות אך הרופא לא מאבחן את הגידול ומצביע על אבחון שגוי.

איחור באבחון שנעשה מתוך רשלנות רפואית, עשוי להוות עילה לתביעה שאם תתקבל תזכה את החולה בפיצוי כספי משמעותית.

לרוב, תוגש התביעה כנגד הרופא המטופל או רופא המשפחה אליו פנה החולה לאחר שחש בכאבים או בסימנים החריגים.

בית המשפט יבחן את התנהלות הרופא

לאחר הגשת התביעה, יבחן בית המשפט מה הוביל את הרופא למסקנות השגויות אליהם הגיע.

בית המשפט מבקש לבחון את הדברים כפי שהיו בפני הרופא בזמן ואמת ולא כחוכמה שבדיעבד.

למשל, האם תלונות על כאבים מסוימים היו אמורים להדליק נוראה אדומה אצל הרופא והאם בשל כך היה עליו לשלוח את המטופל לבדיקות כאלו ואחרות.

האם אותן בדיקות היו בהכרח מגלות את הגידול הסרטני? במידה והתובע מצליח להוכיח כי בשל הרשלנות של הרופא והעיכוב בגילוי המחלה נפגעו סיכויי ההחלמה שלו ב-51% ויותר, תביעתו תתקבל במלואה.

פיצוי כספי

בסוגיות של אבחון מאוחר או אבחון מוטעה של מחלת הסרטן הדרישה לפיצויים עשויה לכול פיצוי עבור פגיעה בראשי נזק שונים. בין השאר, ניתן לדרוש פיצוי על אובדן או קיצור תוחלת החיים, אובדן התפקוד, הפסד שכר, הוצאות רפואיות וגם עבור כאב וסבל.

במידה ובית המשפט הכיר בתביעה ובכך שהתובע נפגע בשל אבחון שגוי או מאוחר שנבע מרשלנות רפואית, הוא צפוי לפסוק פיצויים גבוהים שישקפו את הנזק שנגרם לחולה ולמשפחתו ואת הפגיעה בתוחלת החיים ובאיכות החיים.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין?

תביעת פיצויים על רשלנות רפואית, הינה תביעה סבוכה ומורכבת ויש חשיבות רבה בבחירת עורך הדין שייצג את החולה ובני משפחתו וילווה אותם בהליך המשפטי הארוך שמקשה גם נפשית. יש להיערך בצורה מיטבית בטרם תוגש התביעה – לגבות את הטענות במסמכים ובתיעוד רב ככל הניתן, לפנות למומחים רפואיים שידעו לספק חוות דעת רפואית מהימנה ובכך להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה בבית המשפט. על כן, יש לפנות להתייעצות עם עורך דין הבקיא בתחום שידע לפעול בצורה הטובה ביותר עבור האינטרסים שלכם ולהשיא עבורכם את התוצאה המיטבית.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות