באיזה כביש מחלקים הכי הרבה דוחות בארץ?

על פי נתונים שהועברו לתנועה לחופש המידע, מתחילת השנה חולקו בישראל יותר מ-522 אלף דוחות תנועה עם כנס בכבישים בינעירוניים, מרביתם על מהירות מופרזת ושימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה
דנה לווינסקי |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

כביש 4 הוא הכביש שבו חילקה המשטרה הכי הרבה דוחות תנועה מתחילת השנה, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי התנועה לחופש המידע. בכביש, שאורכו כ-200 ק"מ ניתנו מתחילת שנת 2020 כ-78 אלף דוחות על עברות שונות.

על פי הנתונים, במהלך השנה האחרונה, חילקה המשטרה יותר מ-522 אלף דוחות תנועה עם קנס כספי בכבישים בינעירוניים. כביש 40, שאורכו 302 ק"מ, ממוקם שני בטבלה עם יותר מ-67 אלף דוחות. בכביש 65, כביש ואדי ערה, חולקו כ-50 אלף דוחות קנס.

במקום הרביעי, כבישי 20 נתיבי איילון, עם יותר מ-36 אלף דוחות מתחילת השנה, ויחס דוח לקילומטר כביש הגבוה ביותר בארץ, שכן אורכו 29 ק"מ בלבד. כביש 90, מצפון הארץ ועד אילת, הוא הארוך במדינה עם 478 ק"מ ובו חולקו השנה כ-27 אלף דוחות.

העבירה שעליה הוטלו הכי הרבה קנסות היא עבירת המהירות. אחריה עבירה של שימוש בטלפון הסלולרי תוך כדי נהיגה. אכיפה משמעותית נוספת התבצעה על עבירת אי תנועה מצויר על הכביש.

העיר שבה ניתנו מרבית הדוחות על שימוש בסלולר שלא באמצעות דיבורית בזמן נהיגה היא ירושלים, עם 8,127 דוחות מתחילת השנה. אחריה חיפה עם 2,633 דו"חות ותל אביב (2,215). בבאר שבע, העיר הרביעית בגודלה בארץ, נרשמו 860 דו"חות כאלה. בעקבות נהיגה תחת השפעת אלכוהול הורדו מהכביש 1,149 כלי רכב בירושלים בלבד, 689 בתל אביב ו-500 בחיפה.

עו"ד מיטל אוטמזגין, מומחית לדיני תעבורה: "משטרת ישראל עושה עבודת שליחות של ממש באכיפת עבירות התנועה שיש בהן כדי לסכן את הציבור.יחד עם זאת, על הנהגים לזכור כי גם המשטרה לא חפה מטעויות, הן ברישום הדו"ח, הן בזיהוי מבצע העבירה והן בפגמים העולים מחומר הראיות שברשות המשטרה, העשויות להביא להרשעת הנהג בגין העבירה שבגינה נרשם הדו"ח.

עו"ד מיטל אוטמזגין. צילום: ארז בקר

המלצתי לנהגים – ככל שאתם מרגישים שנגרם לכם עוול, טעות או שאתם בטוחים כי לא ביצעתם עבירה, פנו לעורך דין לתעבורה לקבלת ייעוץ משפטי".

______________________________________________

עו”ד מיטל אוטמזגין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות