צפו: הפגנות ברחבי הארץ, יותר מאלף צעדו בת"א, מפגינה נדרסה, הנהג נמלט ונתפס

למעלה מאלף בני אדם הפגינו בכירות הבימה ודיזינגוף ולאחר מכן צעדו ברחבי העיר. נהג שעצר סמוך למפגינים האיץ את רכבו ופגע במפגינה
מעיין לביא |
הפגנת חמישי בלילה בתל אביב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות החוק שמסמיך את הממשלה להגביל הפגנות, נמשכה ברחבי הארץ המחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתל אביב הפגינו למעלה מאלף בני אדם בכיכרות דיזינגוף והבימה. המפגינים המשיכו בצעדה ברחבי העיר. בשלב מסוים,ברחוב הרכבת, דרס נהג רכב את אחת הצועדות ונמלט מהמקום. הפצועה טופלה על ידי מד"א. 12 מפגינים נעצרו על הפרות סדר. הדברים מגיעים לאחר שאתמול במשך היום הביע השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, את מורת רוחו הפומבית מהטיפול המכיל של המשטרה בהפגנה ביום רביעי. נראה ש"רוח המפקד" חלחלה למטה, המשטרה הפעם היתה אלימה הרבה יותר.

כאשר המפגינים חצו את רחוב הרכבת, הרי שעל פי התיעוד, הרכב שפגע במפגינה, עצר תחילה סמוך למוחים – ולפתע האיץ ופגע בשתי נשים. אחת מהן נפגעה ופונתה לטיפול רפואי. לאחר הפגיעה פתח הנהג במנוסה, תוך נהיגה פרועה וחצה צומת ברמזור אדום.

בתחילה הכחישה המשטרה את הדריסה, אולם לאחר שפורסם תיעוד הווידאו, מסרה הבוקר דוברות המשטרה: "בהמשך לאירועי אמש(ה) נעדכן כי במהלך הלילה נעצר נהג הרכב המעורב באירוע ניסיון הדריסה בת״א , נחקר והציג גרסתו, אשר נבדקת. נדגיש כי עד לרגע זה לא הוגשה במשטרה תלונה רשמית אודות האירוע, ואנו קוראים לעדי ראיה ולמעורבים למסור תלונה כנדרש, על מנת שהתמונה המלאה תתבהר". הנהג, תושב תל אביב, בן 34 טען שנקלע להפגנה המפגינים הקיפו את רכבו והוא נמלט מהם ולא הרגיש שפגע במפגינה. הבוקר יובא לדיון בבית משפט בעניינו.

במהלך כל האירוע, עדכנה המשטרה כי היא פועלת בכוחות גדולים, תוך מזעור הפגיעה בשגרת החיים של התושבים המתגוררים באזור. במהלך הערב חולקו כמה עשרות דוחות בגין חריגה מהנחיות משרד הבריאות. המשטרה כלאה את המפגינים על גשר לה גארדיה באמצעות חסימות משני הצדדים. הם שוחררו משם רק אחרי שח"כית מהקואליציה, מיקי חיימוביץ', הגיעה למקום ודיברה עם הקצינים האחראיים.

בניגוד להפגנה הקודמת מיום רביעי, הפעם הגיעה תגבורת של שוטרים ופרשים ממשטרת ירושלים, בהם היס"מניק הידוע "אדום הזקן המרביץ" עבד נערני.

אולי זו הסיבה לאלימות הגבוהה יותר של המשטרה, כמו למשל בהסתערות הפרשים ללא כל פרובוקציה לתוך המון המפגינים שתועדה כאן. ואולי, כדאי להתאמן קודם – כמו שתועד, הפרש המשטרתי הוריד שני יס"מניקים:

https://twitter.com/erancherpak/status/1311767622271340547

ממשטרת ישראל נמסר בנוגע להפגנה בתל אביב, כי "בשעות האחרונות התקיימה מחאה שבמהלכה נחסמו לתנועת כלי רכב רחובות בעיר. המשטרה פעלה בכוחות גדולים, תוך מזעור הפגיעה בשגרת החיים של התושבים המתגוררים. לצערנו, חלק גדול מהמפגינים חסמו צירי תנועה, פרצו חסימות שהציבה המשטרה ולא שעו להוראות השוטרים.

"מפקד המשטרה במקום הודיע למפגינים כי מדובר בהפגנה לא חוקית והודיע כי יש להם זמן סביר כדי להתפזר ולעזוב את המקום. משהמשיכו המפגינים את ההתפרעות ומשלא שעו להוראות המשטרה, החלו השוטרים לפזרם תוך ביצוע מעצרים. עד כה נעצרו 12 מפרי סדר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות