על רקע ריב בין משפחות – תלונת שווא ותביעת לשון הרע

צעיר דורש 180 אלף שקל פיצויים מבן הכפר שלו שהוביל למעצרו בחשד לאיום בנשק אף שהדבר לא קרה ובכך הכפיש את שמו ופגע בסיכוייו להתגייס למשטרה
מעיין לביא |
Photo by Flash90 ***

צעיר מכפר בצפון טוען בתביעה שהגישה לבית משפט השלום בחיפה, כי תושב הכפר שלו התלונן נגדו במשטרה תלונת שווא שהובילה למעצרו וגרמה לו לנזק בניסיונותיו להתגייס למשטרה. הצעיר טוען להוצאת דיבתו ולפיצוי של 180 אלף שקל, זאת על רקע סכסוך בין המשפחות שלהם.

הצעיר, עובד כמאבטח במשרד הפנים ונמצא בהליכי גיוס למשטרה. ביו משפחתו לבין משפחתו של התובע קיים סכסוך ממושך, במסגרתה, הוא טוען, הוגשה נגדו תלונת שווא למשטרה. בשל התלונה, כך לגרסתו, נעצר התובע ללילה אחת, ושמו הוכפש בכפר והן במקום עבודתו במשרד הפנים. בתביעה נטען, כי הנתבע ידע כי התובע נמצא בהליכי גיוס למשטרה, וכי "הליך פלילי נגדו יפגע בגיוסו ויפגע בעתידו המקצועי".

על פי התביעה, בחודש יוני השנה הנתבע פנה לתחנת המשטרה בטבריה והגיש תלונה נגד התובע, בטענה שהתובע איים לפגוע בו ולירות בו. בתלונה הוא טען ששניהם נסעו ברכב אחד מול השני ואז הוא איים עליו בנשק. בתלונה ציין הנתבע כי הוא מפחד מאיומי התובע הנמשכים לאור סכסוך משפחות וסכסוך דתי בין משפחת התובע הנוצרי לבין משפחת הנתבע הבדואית.

לאחר קבלת התלונה, השוטר פנה אל ביתו של התובע ועוכב לתחנת המשטרה. בחקירה התובע הבהיר כי ההיכרות עם הנתבע, מגיש תלונת השווא הינה שטחית, וכי הנתבע ובני משפחתו רודפים את אחיו. התובע עוד הבהיר בחקירה כי הוא אינו מכיר אה הנתבע באופן אישי ואין לו אינטרס לאיים על אדם בפרט בתקופה בו הוא נמצא בהליכי גיוס למשטרה.

הנתבע, תואר בתביעה, לא ידע כי האזור מרושת במצלמות אבטחה ולאחר חקירת התובע במשטרה ומעצרו ללילה אחד, פנו מקורביו של התובע אל המשטרה כשבידם העתק מהסרטונים המראים כי התובע אף לא פנה אל הנתבע, ובכך שוחרר התובע ממעצרו, והתיק נגדו נסגר מחמת חוסר אשמה והבאתו בפני שופט להארכת מעצרו בוטלה ומהמשטרה נמסר לתובע כי לאור הגשת תלונת שווא, ולאחר סגירת החקירה נגד התובע, הוחלט על ידי המשטרה לפתוח בחקירה כנגד הנתבע בגין מסירת תלונה כוזבת.

גם לאחר תלונת השווא, ציין התובע כי העניין לא הפסיק ובכול מספר ימים, פונים הנתבע או מקורביו באמצעות הטלפון אל המשטרה ומתלוננים כי התובע נצמד באופנוע שלו לרכבם בכל פעם שהוא נפגשים בכפר. בעקבות כך החליט התובע להגיש את תביעת לשון הרע משום שלטענתו מטרתם היחידה של הנתבע ומקורביו, היא להכפיש שמו של התובע ולפגוע בו בכל דרך אפשרית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות