המשטרה מציגה: מבצע אכיפת הגבלות הקורונה

מבצע "אחריות מנצחת" של המשטרה נועד לאכוף ולפקח התנהלות אזרחים בניגוד לתקנות. בשבוע האחרון ניתנו 13,450 דוחות על הפרות השונות
נעמה כהן |
אכיפה על הפרת מגבלות הקורונה

משטרת ישראל פועלת לאכוף ולפקח את המגבלות שהוטלו על הציבור בניסיון להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה, תחת מבצע שזכה לכינוי "אחריות מנצחת". במסגרת המבצע, ניתנו בשבוע האחרון 13,459 דו"חות בגין ההפרות השונות מרבית הדו"חות, 7,510 ,ניתנו בשל יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת.

על פי נתוני המשטרה, ביממה החולפת ניתנו בסך הכל 1,521 דוחות ומתחילת האכיפה של מגבלות הקורונה חילקו השוטרים לא פחות מ- 235 אלף דוחות.

על פי נתוני המשטרה, במהלך השבוע האחרון נערכו ביקורות בבתי עסק רבים ברחבי הארץ, הן באופן יזום והן בעקבות דיווח על חשד להפרות. במרבית המקומות יושמו ההנחיות במלואן, אולם בעקבות הפרות שזוהו ע"י השוטרים, פיזרה המשטרה התקהלויות אסורות וכן ביצעה 24 שימועים לבתי עסק שהפרו את התקנות, זאת לצד מתן אזהרות ודו"חות שניתנו בעת האכיפה.

אכיפה על הפרת מגבלות הקורונה

בין השאר, חשפה המשטרה באזור הקריות מקום המשמש, לפי החשד, לניהול משחקים אסורים, בהשתתפות עשרות מהמרים ורשמה קנסות בהתאם. בנוסף, כוחות משטרה בבית שמש איתרו שני בתים בהם הופעלו גן ילדים ובית ספר ובו התקיימו שיעורים לעשרות ילדים בניגוד להנחיות. השוטרים הפסיקו את פעילות הגן ובית הספר, וידאו שכלל ההורים מגיעים לאסוף ילדיהם חזרה לבתיהם. לאחר מכן רשמו קנס על סך 5,000 שקלים לשני האחראים ודיווחו על כך לרשות המקומית בהתאם.

דוחות על הפרת בידוד ואי עטיית מסיכות

בשבוע האחרון נבדקו על ידי המשטרה 3,572 חולים מאומתים המאושפזים בביתם וכן 6,643 חייבי בידוד. בסה"כ נרשמו 241 דוחות בגין הפרות בידוד מתוכם 26 ביממה החולפת. מאז תחילתה של האכיפה לפני כחצי שנה, בוצעו על ידי כוחות השיטור מאות אלפי בדיקות וביקורים של חולים מאומתים וחייבי בידוד ברחבי הארץ.

במקרה אחד נתפס חולה קורונה מאומת בכביש 4 על ידי שוטרים שהיו במחסום משטרתי. החולה שהה במונית, נקנס על סך 5,000 שקלים ונשלח לביתו. במקרה אחר, נתפס חולה קורונה מאומת בתחנת דלק באריאל, לטענתו הוא הפר בידוד כדי לקנות סיגריות בתחנה. לאחר שעוכב ונקנס נשלח לביתו.

בשבוע האחרון חולקו ברחבי הארץ 5,255 דוחות בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי. מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, חילקה המשטרה מאות אלפי מסיכות לאזרחים במסגרת פעילות הסברה המבוצעת לצד פעילות אכיפה בכל רחבי הארץ, בדגש על מקומות סגורים והומי קהל במרחב הציבורי.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו".

אכיפה על הפרת מגבלות הקורונה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות