"חדירה מבצעית" לישומון הוואטסאפ?

נגד ביחידה מבצעית בצה"ל הורשע כי עיין ללא רשות בשיחות הווטסאפ של פקודו ונשלח לבצע עבודות שירות: "פגיעה משמעותית בפרטיות הנאשם"
רונן לוי |

מתברר שלמפקדים בצה"ל אסור להפר את הפרטיות של הפקודים שלהם. בית הדין הצבאי ביפו, הרשיע נגד בדרגת רס"מ, ששירת בתפקיד פיקודי בגדוד מבצעי, לאחר שעיין ללא רשות בשיחות ווטסאפ של חייל שהיה תחת פיקודו. בית הדין גזר עליו במסגרת עסקת טיעון חודש של עבודות שירות, עיכוב בקידום בדרגה למשך 3 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי של 3,000 שקלים לנפגע העבירה.

על פי כתב האישום, במשך כחצי שנה, עקב הנגד, אחר תוכן השיחות באפליקציית הוואטסאפ של חייל הכפוף לו, הוא חדר לאפליקציית הווטסאפ במכשיר הטלפון של הפקוד, בזמן שזה התקלח והצליח לפתוח את פרופיל המשתמש של החייל, גם במכשיר שלו. עוד צוין בכתב האישום, כי הנגד, עיין במשך קרוב לחצי שנה, מהטלפון שלו, בשיחות הוואטסאפ שפקודו ניהל, ללא ידיעתו, ואף עשה בהן שימוש. מהחיטוט בוואטסאפ גילה הנגד כי פקודו פגע באחד מכלי הרכב של היחידה במהלך נסיעה, ועל כן הוא ניצל את המידע כדי להבהיר לו שהוא יודע שהוא זה שאחראי לכך.

בחקירתו הודה הנגד במיוחס לו ובבית המשפט הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון. התביעה סברה שיש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אך הסניגור, עו"ד אילן כץ, הצליח לשכנע אותם להמיר את עונש המאסר בעבודות שירות מתוך התחשבות במצב משפחתו, כאשר הוא מטפל בבתו הנכה ואשתו פוטרה לאחרונה מעבודתה בגלל משבר הקורונה. כמו כן, שכרו של הנגד צומצם בשל ההשעיה שספג עם פתיחת החקירה נגדו.

מאגר עורכי הדין
עו"ד אילן כץ

עו"ד כץ, העיד לטובתו שלושה מפקדים מיחידתו של הנגד וכן הציג גם תעודות הצטיינות, מכתבי הערכה וחוות דעת חיוביות שצבר במהלך יותר מ-15 שנות קבע. "מדובר בהרשעה ברישום פלילי מלא, כך שהנאשם כבר ניזוק בעשרות אלפי שקלים לאור השעייתו. לא נגרמו נזקים משמעותיים למתלונן והמעשים לא בוצעו להשגת רווח כלשהו". אמר הסנגור, עורך הדין אילן כץ ממשרד כץ-מרגולוב-הראל.

השופטים, קיבלו את הסדר הטיעון וכאמור המירו את עונש המאסר הקצר בעבודות שירות וברוב דעות החליטו שלא להוריד את דרגתו: "מעשיו של הנאשם פגעו משמעותית בפרטיות נפגע העבירה ובערכים המקודשים של כבוד האדם והזכות לפרטיות, תוך ניצול גישתו לטלפון של המתלונן. טיב היחסים בין השניים היה טוב, המתלונן היה בן טיפוחיו, הוא השקיע בו ולימד אותו והמניע למעשה נותר עלום. אופיו של האירוע שונה מתיקי פגיעה בפרטיות על רקע מיני. מקרה זה מעורר התלבטות אנושית קשה ביותר. הוא הורשע בעבירת פשע שתירשם ברישום הפלילי".

_____________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%9f-%d7%9b%d7%a5

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות