"פייק ניוז" בעידן קורונה

הצפות המידע ברשתות החברתיות ושל מסיתים רבים מביאות להפצת ידיעות כוזבות רבות הנוגעות לקורונה. היום המשטרה נאלצה לצאת בהכחשה ולהבהיר כי מדובר ב"דיווח סרק"
ציון חן |
פייק ניוז קורונה

מאז פרוץ מגיפת הקורונה מופצים דיווחים שקריים "פייק ניוז" הנוגעים להיבטים שונים של המחלה. עפ"י רוב מדובר בהודעות כזב כאלו שרק מגבירות את מפלס החשש והחרדה של הציבור שנחשף להודעות שקריות אלו. "הפצת מידע שגוי באשר להגבלות השונות בכדי להימנע מהטעיית הציבור", הבהירה המשטרה.

היום, ולא בפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה, נאלצה המשטרה להוציא הודעת הרגעה הנוגעת לדיווחי סרק מעין אלו. ביה"ח זיו בצפת מצא את עצמו מוציא היום הודעת שאישרה שמועה שרצה ברשת, אך התקוממו על כך שלא מדובר בהודעה רשמית שלהם.

"מדובר בשמועות בלתי מבוססות (פייק ניוז) ברשתות החברתיות ומידע שיש בהם כדי להטעות את הציבור", אומרים במשטרה, "הציבור מתבקש להתעדכן אודות ההגבלות והמידע הרלוונטי רק בפרסומים שנעשים ע"י הרשויות המוסמכות, ובין היתר ע"י המשטרה בערוצי הדיגיטל השונים ובאמצעי התקשורת. כמו כן, יש להימנע מפרסום שמועות באשר למותר ולאסור והפצת מידע שגוי באשר להגבלות השונות בכדי להימנע מהטעיית הציבור".

שמועה נוספת (שהתבררה כנכונה), ואשר הופצה, דיווחה היום על חולה בן 32 בביה"ח זיו שמצבו אנוש. במקרה הזה מדובר בדיווח אמיתי, אך לא רשמי, ובבית החולים התקוממו על כך.

"לצערי הרב בשעתיים האחרונות הופצה הודעה בדבר חולה קורונה במרכז הרפואי זיו בן 32 שהינו במצב אנוש", מסר דובר ביה"ח, "לא מדובר בהודעה רשמית שלנו (על אף שמקרה זה, באופן נדיר, פרטיה היו נכונים). אנא שימו לב: פרסמו רק מידע שיוצא באופן רשמי באמצעותי. על כל הודעה שמופצת על ידי אחרים בקבוצות השונות, איני אחראי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות