שוטרת הגישה תביעת לשון הרע נגד נהג אוטובוס שהשמיץ אותה בפייסבוק

נהג אוטובוס שהכפיש שוטרת ברשת החברתית בעקבות דוח תנועה – קיבל ממנה גם תביעת דיבה ודרישה לפיצוי בגובה 100 אלף שקל: "הפרסום הטיל עליה אות קלון"
דנה לווינסקי |

השוטרים מנסים לחנך את האזרחים דרך הכיס ולהגיש תביעות לשון הרע נגד אלה שמשמיצים אותם ברשתות החברתיות: שוטרת המשרתת במשטרת התנועה הארצית, בשלוחת מתנ"א שפלה, הגישה תביעת לשון הרע, בסך 100 אלף שקלים, נגד נהג אוטובוס מראשון לציון, אשר העלתה אשת אזרח שקיבלה מהשוטרת דו״ח תנועה.

המקרה שעליו מבוססת התביעה התרחש לפני פחות משנה. אז עסקה התובעת, במסגרת תפקידה כשוטרת תנועה, באכיפת תקנות התעבורה באזור תל נוף ביחד עם שוטרת נוספת. במהלך המשמרת, זיהתה התובעת אזרח המבצע עבירת תנועה, ועל כן החליטה התובעת לרשום כנגדו דוח תנועה אף חברתה למשמרת, זיהתה בבירור את ביצוע העבירה.

רעייתו של האזרח, שקיבל את הדוח, החליטה, כך לפי התביעה, להעלות פוסט פוגעני כנגד השוטרת, ועל כך הוגשה כנגדה תביעה בגין איסור לשון הרע, לבית משפט השלום בפתח תקווה. גם הנהג עצמו העלה תגובה לפוסט המכפיש, כך נטען, וכתב כך: "לדעתי גם אני נפלתי על אותה זונה… נתנה לי הרגע דו"ח על אי חגירת חגורת בטיחות כנהג באוטובוס בינעירוני של אגד. דיברה בצורה מגעילה, מתנשאת, ולא רצתה להקשיב לדברי ולשאלותיי… פשוט נתנה ל׳ את הדוח, נכנסה לניידת הסמויה ונסעה. מאחל לה שיהיה לה רק רע בחיים! בינתיים היא עושה רע לאחרים. טפי מסריחה".

"אין צורך להכביר במילים", כתבה השוטרת לבית המשפט, "זולת קריאת התגובית המבזה והדוחה, אשר למעשה, מתירה את דמה של שוטרת אשר כל 'פשעה' הוא לבצע את עבודתה".

"יתרה מכך", נכתב עוד, "הנתבע אף אינו בטוח כי מדובר באותה השוטרת, היות והוא פותח את תגובתו המקוממת במילים ״לדעתי״, עובדה זו אינה מפריעה לו לקלל בבוטות את התובעת ולביישה בפני כל. יודגש, כי אין המדובר בקללה אשר נאמרה אגב אורחא בין אנשים ברחוב, אלא בקללה אשר נועדה לבזות ולפגוע בשוטרת בעת מילוי תפקידה".

על פי התביעה, כל שירותה של השוטרת היו בתפקידים מבצעיים, לעיתים תוך סיכון חיים ממשי. "והנה", נכתב, "בוקר בהיר אחד, מתעוררים בני משפחתה, עמיתיה, מפקדיה ומכריה של התובעת, ומגלים את דבר פרסומו של הנתבע, פרסום המייחס לתובעת מעשים הנוגדים לחוק תוך ניצול לרעה מכוח משרתה, פרסומים פוגעניים אשר משליכים ישירות על התא המשפחתי, המקצועי והחברי. הפרסום הטיל אות קלון בתובעת, בעודה שוטרת פעילה, מוכרת ומקצועית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות