הורות משותפת – כך תעשו זאת נכון

מצאתם שותף להבאת ילד לעולם ללא מחויבות לקשר או לקיום משק בית? חשוב שתחתמו על הסכם מסודר ביניכם שידאג לזכויות של שניכם וכמובן לאלו של הצאצא
עו"ד אלינור ברגר |

נשים וגברים רבים, מסיבות שונות, בוחרים להביא ילד לעולם שלא במסגרת זוגיות.

החברה המשתנה, בישראל ובכלל, כמו גם מושג המשפחה שמקבל משמעויות חדשות, הובילו לאפשרויות חדשות ליצירת התא המשפחתי.

ישנן דרכים שונות להבאת ילד לעולם שלא במסגרת זוגיות, אולם בשנים האחרונות צוברת פופולריות התופעה של הורות משותפת: גבר ואישה שבוחרים להביא ילד משותף מבלי לקיים ביניהם זוגיות, מבלי להתגורר תחת קורת גג אחת ומבלי לנהל משק בית משותף.

כך, השניים חולקים את המשמורת על הילד, שני הצדדים קובעים על גידולו ועל חינוכו, אולם, בדומה להורים גרושים, יש לנו שני בתים והסדרי ראייה. יכול להיות שמצאתם את השותף המושלם לגידול הילד, ויכול להיות שאתם חולקים את אותה השקפת עולם והדרך שבא אתם רואים לנגד עיניכם כיצד תחנכו את ילדיכם.

עו"ד אלינור ברגר

גם אם זהו המצב, עדיין, חשוב לקיים את ההורות המשותפת, מתחילת הדרך, בצורה מסודרת וברורה. בהסכם ברור שיקבע את כל הדברים הידועים וגם את אלו שיכולים להשתבש. בדרך הזו אתם תדאגו לעתיד שלכם ולזכויות שלכם ובעיקר לטובתו של הילד המשותף שיולד.

הסכם הורות משותפת
גבר ואישה המתכננים להיכנס לתהליך של הורות משותפת רצוי שיערכו הסכם וחשוב שאת התהליך ואת ההסכם ילווה עורך דין מנוסה בתחום. ההסכם הוא חוזה בין הצדדים שיפרט את תנאי ההורות ששני הצדדים מסכימים עליו.

כך למשל, יכלול ההסכם, כמה מזונות ישולמו, מהם זמני השהות עם הילד ועוד. ההסכם גם יכלול החלטות חשובות לגבי גידולו של הילד, בהתאם לעמדות ולרצונות ההורים.

תזכרו, ככל החוזה יהיה מפורט יותר, כך ימנעו בעתיד מחלוקות בין הצדדים.

על כן חשוב כשאתם עורכים הסכם להתעכב ולפרט הן את הדברים עליהם אתם מסכימים וכמובן את אלו שנמצאים במחלוקת.

לאחר שיולד התינוק יש לאשר את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה.

בית המשפט לא מחויב לפסוק על פי מה שכתוב בהסכם אלא הוא קובע על פי טובת הילד.

חשוב לדעת שגם לאחר אישור ההסכם, במהלך השנים יכול אחד ההורים לפנות לבית המשפט ולבקש לשנות את תנאי ההסכם, אך יהיה עליו לשכנע את בית המשפט כי הנסיבות שהשתנו מצדיקות את השינוי.

אל תתפשרו, אל תחסכו ואל תתעצלו, ובמידה ומצאתם את השותף האידיאלי עבורכם להבאת ילד משותף, תפנו לעורך דין שמוסכם על שני הצדדים שילווה אתכם בתהליך.

התינוק שיולד יחבר ביניכם לנצח. גם אם עכשיו שוררת ביניכם אידיליה, לא בטוח שהיא תישאר מחר.

הכל יכול להשתנות, וגם ההורות תשנה אתכם. לכן, חשוב להשקיע את הכסף בעריכת חוזה מפורט ככל הניתן שיבטיח עתיד נטול מריבות ומתיחות ככל הניתן.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות