נפגעה ממפגע על שביל האופניים ותובעת: "מלכודת קטלנית לרוכבים"

סטודנטית שרכבה על קורקינט חשמלי פנתה בדרישה לעיריית תל-אביב וחברת גני יהושע לאחר שנחבלה באופן קשה מעמוד שכוב על שביל האופניים. בא כוחה, עו"ד גיל קראוס: "מדובר במחדל רשלני"
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
גני יהושע בתל אביב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סטודנטית, אזרחית סין, שרכבה על קורקינט חשמלי בפארק גני יהושע, נפצעה קשה כשנתקלה בעמוד שכוב על שביל אופניים. באמצעות בא כוחה, עו"ד גיל קראוס, פנתה הצעירה, בת ה-33, בדרישה טרם הגשת תביעה לעיריית תל-אביב וחברת גני יהושע ובה היא דורשת פיצוי של מאות אלפי שקלים.

על פי הדרישה, שנשלחה באמצעות עו"ד קראוס, הצעירה, סטודנטית, אזרחית סין הגיעה ארצה במסגרת חילופי סטודנטים ללימודי תואר שני. באחד הערבים היא רכבה על קורקינט חשמלי במסלול האופניים בשדרות רוקח, סמוך לאזור קיר הטיפוס בפארק הירקון.

עו"ד גיל קראוס

אולם, נטען בדרישה, בשלב מסוים נתקלה הסטודנטית בעמוד שוכב שחסם את השביל, הועפה באוויר והוטחה בעוצמה על הקרקע. לדברי התובעת, אף שהעמוד חסם את המעבר בשביל האופניים ועל אף הסכנה, לא הוצב כל שלט או סימן אזהרה לרוכבים. החשכה ששררה במקום, סייעה גם היא לכך שעוברי האורח לא יבחינו בעמוד.

ממקום התאונה פונתה הצעירה לבית החולים איכילוב, שם נמצא כי היא סובלת מחבלות, שפשופים ושברים בשיניה הקדמיות. התובעת עברה טיפול חירום בשיניה בבית החולים איכילוב ובהמשך הופנתה לטיפולי שיניים נוספים ועברה מספר טיפולים, כולל הרכבת כתרים זמניים.

עם חזרתה לסין, המשיכה התובעת לעבור טיפולים בשיניה, והיא ממשיכה בכך גם כיום. בין היתר, טיפולים להתקנת שתלים והשתלת עצם שעלותם עשרות אלפי שקלים.

בדרישה, טוען בא כוחה של הסטודנטית, עו"ד קראוס, כי מדובר במחדל והתנהלות רשלנית של עיריית תל-אביב וחברת גני יהושע, המפעילה את פארק הירקון. "נראה", כך לטענתו, שאין מחדל מקומם יותר מאשר הצבת עמוד שכוב במרכזו של שביל אופניים לא מואר בפארק גני יהושע".

לפי הדרישה, העמוד הוצב במקום ככל הנראה כדי למנוע חניה של כלי רכב, אך משהושכב באמצע שביל האופניים הפך "למלכודת קטלנית" לרוכבים בפארק. עוד צוין, כי מיד לאחר התאונה, הוסיפו עובדי החברה, או מי מטעמם, פסים זוהרים לעמוד השכוב, כדי להזהיר רוכבים, אך לא פינו אותו מהמקום.

"עצם הוספתם של הפסים הזוהרים מחזקת מאד את הטענה כי מדובר במחדל רשלני של רשויות הפארק", אומר עו"ד קראוס, "וכי גם הן הבינו כי נוכחותו במקום מהווה מפגע מסוכן שיש לתקנו באופן מיידי". על פי הדרישה לצעירה נגרמו נזקים רבים והיא צפויה להתמודד עם השלכות נזקים אלו גם בעתיד ועל כן על עיריית תל-אביב ו/או חברת גני יהושע לפצות אותה במאות אלפי שקלים, בשל רשלנותן. לדברי עו"ד קראוס, ככל ולא ייעשה כן, לא יהיה מנוס מהגשת תביעה משפטית לבית המשפט.


נפגעת בתאונת דרכים? בחן סיכוייך לקבל פיצוי מחברת הביטוח

[gravityform id="9" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות