המיסטיקנית לא חזתה את זה – כתב אישום על העלמת הכנסות ב-2.6 מיליון שקלים

הקוראת בקפה סימונה שמחה אברזל נאשמת כי העלימה מס באופן שיטתי ולאורך זמן ואף הבריחה נכסים שעה שהוכרזה כפושטת רגל. בא כוחה, עו"ד אייל בסרגליק: "אין כל שחר לחשדות"
מעיין לביא |
קלפי טארוט

לבית המשפט מחוזי מרכז הוגש כתב אישום בגין עבירות מס נגד המיסטיקנית סימונה שמחה אברזל, שעסקה בין השנים 2016-2009 במתן שירותים בתחום המיסטיקה, לרבות שירותי קריאה בקפה ובקלפים ומכירת קמעות. עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשמת יחד עם עו"ד רז מורגן ממשרדו, מסרו בתגובה כי: "אין כל שחר לחשדות שהופנו כלפי מרשתנו".

על פי האישום הראשון בכתב האישום, הנאשמת לא ניהלה ספרי הנהלת חשבונות, לא הגישה דוחות לפקיד השומה ולמנהל המע״מ, ונקטה במרמה עורמה ותחבולה, והכל במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס הכנסה ומס ערך מוסף. בכתב האישום מצוין צמחה למיסטיקנית מעיסוקה הכנסה בסכום של למעלה מ-2.6 מיליון שקלים.

עו"ד אייל בסרגליק

ההכנסה, כך נטען, הופקדה בארבעה חשבונות בנק שונים שלא היו בבעלותה. אברזל הייתה חייבת בדיווח לפקיד השומה על תחילת עיסוקה ועל הכנסותיה ממנו בתקופה הרלוונטית והייתה חייבת לנהל פנקסים ורשומות ולהגיש דוחות תקופתיים למנהל מע״מ אולם היא נמנעה מלדווח לפקיד השומה על תחילת עיסוקה, הפקידה את ההכנסה בחשבונות בנק בבעלות אנשים שונים ולא הגישה דוחות לפקיד השומה על הכנסותיה.

עוד נטען בכתב האישום כי פעלה "במרמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס ערך מוסף" כאשר הפקידה את תקבוליה בחשבונות בנק על שם אנשים שונים ולא הגישה דוחות למנהל המע״מ והשמיטה מס ערך מוסף בסכום של כ-444 אלף שקל.

על פי עובדות האישום השני, שהוגש בעניינה של אברזל, לאחר שניתן צו כינוס על נכסיה ולאחר שהוכרזה כפושטת רגל בחודש ספטמבר 2009, בין השנים 2017-2009, הנאשמת השמיטה דבר בעל חשיבות בהודעות בדבר ענייניה בכך שלא דיווחה לנאמן על מלוא הכנסותיה, הוצאותיה ובכך שסילקה במרמה את נכסיה.

בתקופה הרלוונטית, נטען באישום, הגישה הנאשמת דוחות חודשיים בעבור שנת 2015 בלבד, בהם הציגה מצג כוזב שכלל דיווח חלקי ביחס להכנסותיה והוצאותיה, כפי שנצמחו בפועל, וזאת במטרה להסתיר במרמה את הכנסותיה ואת עצם עיסוקה מהנאמן ומנושיה. ואף רכשה רכב פרטי לשימושה האישי ורשמה אותו על שם אדם אחר.

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשמת יחד עם עו"ד רז מורגן ממשרדו מסרו בתגובה: "הופתענו מאוד לקבל את כתב האישום מהפרקליטות, וזאת לאחר שהצגנו ראיות אובייקטיביות המראות כי אין כל שחר לחשדות שהופנו כלפי מרשתנו. יתרה מכך, הוצגו גם ראיות אובייקטיביות שמראות שאין שחר לסכומים הנטענים בכתב האישום, וכנראה שהרצון להמשיך את קול התרועה הרמה שהחל מפתיחת החקירה על ידי רשויות המס והכנ"ר, מתבטא בחופזה בהגשת כתב האישום כלפי מרשתנו. אנו סמוכים ובטוחים שלאחר שבית המשפט ישמע את מכלול הראיות כולל אלה שמצויות ברשותנו, בית המשפט יזכה את מרשתנו מכל אשמה".

_____________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%91%d7%a1%d7%a8%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%a7

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות