פרשת השחיתות בתעשייה האווירית – נסגר התיק ליאיר כץ

הפרקליטות הודיעה לחלק מהחשודים בפרשת התעשייה האווירית על סגירת התיק נגדם, בהם תיק החקירה בעניינו של ליאיר כץ, מזכיר הארגון ובנו של השר לשעבר חיים כץ
דניאל בן חמו |
יאיר כץ בבית המשפט בראשון לציון. צילום: פלאש 90

פרשת השחיתות בתע"ש: המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה כי תסגור את תיק החקירה בעניינם של כמה מהמעורבים בפרשה, בהם תיק החקירה בעניינו של מזכיר הארגון יאיר כץ, בנו של השר לשעבר, ח"כ חיים כץ.

כזכור, הפרשה המורכבת עסקה, בין היתר, בחשד לשחיתות בהתנהלות וועד העובדים בתעשייה האווירית.

וועד העובדים בתעשייה האווירית הוא ארגון עובדים חזק ובעל השפעה רחבה על ההתנהלות התעשייה האווירית.

לוועד כוח השפעה גדול במגוון תחומים וביניהם, קידום העובדים בתוך התעשייה האווירית ותחום ההסעדה ושירותי האוכל ברחבי התעשייה האווירית.

לאחר בחינת חומר הראיות, הודיעה הפרקליטות כי תעמיד לדין את המעורבים בפרשה בכפוף לשימוע.

בתקופה האחרונה זימנה הפרקליטות לשימוע את אליהו כהן, אחד מחברי ועד העובדים של התעשייה האווירית והחשוד המרכזי בפרשה.

כמו כן, בנוגע לאחת מהפרשות בהן נחשד כהן, זומנו לשימוע עובד התעשייה האווירית, שמעון פריתס, ספקית של התעשייה האווירית – חברת א.ב. שירותי תעופה בע"מ ועובד בה, אמג'ד ביראני.

בעקבות השימועים שנערכו לפריתס, חברת א.ב. שירותי תעופה וביראני, הוחלט כאמור לסגור את התיקים נגדם.

בעניינו של כהן, טרם התקבלה החלטה והיא צפויה להתקבל בקרוב.

כמו כן, הוחלט לסגור את התיקים נגד חשודים נוספים בפרשה, לרבות מספר חברי ועד של התעשייה האווירית.

עיקר החשדות כלפיהם נבע מטענות בדבר ניצול לרעה של עוצמת הוועד, כדי לפגוע בעובדים שניסו להתמודד בבחירות לוועד מול הנהגתו באותה עת, וכדי ללחוץ על העובדים להתפקד למפלגת הליכוד.

לאחר בחינת החומר, התברר כי אכן הייתה מדיניות של ארגון העובדים לגרום להתפקדותם של עובדים לליכוד, אך לא נמצאו ראיות לכך שבמסגרת זו בוצעו עבירות פליליות.

עם זאת, בכוונת הפרקליטות לפנות ליו"ר רשות החברות הממשלתיות בעניין סוגיות שעלו מהחקירה וטעונות בדיקה באשר לפעילות החברה והוועד, אך אינן עולות כדי עבירות פליליות.

תגובת עו"ד אייל בסרגליק ומורן פינטו וייס, המייצגים את מר אילן אטל, יו"ר מועצת העובדים של התעשייה האווירית: "כפי שסברנו מלכתחילה ואף הבהרנו בערכאות השיפוטיות לא היה כל מקום להתחיל חקירה נגד מרשנו בחשד לסחיטה או לשיבוש. העובדה שהתיק נסגר מחוסר אשמה מעידה על כך שהיה מדובר בחקירה מגמתית ביותר, ללא כל ביסוס ואנו שמחים שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו וסגרה את התיק בחוסר אשמה. מרשנו ימשיך בעשייה הציבורית רבת השנים שלו כאשר ברור שלא נפל רבב במעשיו".

רשימת עורכי דין בישראל
עו"ד אייל בסרגליק

תגובת עו"ד אייל בסרגליק בעניין מר משה בר דוד: "מרשי נחקר על לא עוול בכפו על חשדות חמורים ביותר אשר כללו קבלת שוחד, הפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, קבלת דבר במירמה וגניבה בידי עובד ציבור. לאורך כל הדרך צעק את צעקתו על חפותו המוחלטת וחקירתו בשל ייחוס משפחתי בלבד וכל החשדות בעניינו הוסרו עתה כשתיק החקירה נסגר היום, בהחלטה של הפרקליטות על היעדר ראיות בעניינו, ואנו סמוכים ובטוחים שלאחר שנקבל את החומרים, ונגיש בקשה מטעמנו, יסגר התיק מחוסר אשמה".

עוד מסר עו"ד אייל בסרגליק, המייצג גם את מר יאיר מוסקוביץ: "מרשי נחקר על לא עוול בכפו על חשדות של סחיטה במסגרת תפקידו בוועד. מרשי אף לא קיבל הודעת שימוע וחיכה זמן ממושך תוך עינוי דין להחלטה. לאורך כל הדרך חפותו זעקה לשמיים לא הייתה כל הצדקה לחקירתו באזהרה ואנו שמחים שהפרקליטות ירדה מהעץ הגבוה עליו נתלתה המשטרה שעה שחקרה את מרשי באזהרה בלי בדל ראיה כנגדו. מרשי אשר חף מפשע ותיקו נסגר מחוסר אשמה ימשיך בפעילותו הציבורית העניפה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות