בתי המשפט נערכים: כך תתנהל הפעילות בזמן הסגר

הנהלת בתי המשפט הודיעה כי במהלך תקופת הסגר, שיחל ביום שישי, יתקיימו הדיונים בערכאות השונות כסדרם, אלא אם כן בעלי דין יבקשו דחייה בשל מגבלות הקורונה
דנה לווינסקי |
מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, הודיע היום בדבר מתכונת הפעילות כפי שנקבעה על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובתיאום עם שר המשפטים, חה"כ אבי ניסנקורן, זאת בשל הסגר שיחל ביום שישי הקרוב. על פי הנהלת בתי המשפט, "כל המועדים שנקבעו בדין נותרים על כנם".

כחלק מההתאמה לנסיבות, החל מכניסת החלטת הממשלה לתוקף ועד לתאריך ה-1 באוקטובר, תהא מתכונת הפעילות כדלהלן: בעלי דין אשר עניינם צפוי לידון במהלך תקופת תוקפה של החלטת הממשלה ואשר מבקשים לדחות את מועד הדיון בעניינם מטעמים הקשורים במגבלות שהוטלו בהתאם להחלטת הממשלה – רשאים לפנות לבית המשפט או לבית הדין בבקשה מתאימה.

בקשות דחייה כאמור תידונה על ידי בתי המשפט ובתי הדין תוך שקילת מכלול הנסיבות הצריכות לעניין, ובכלל זה הכרה בצו השעה והאילוצים והמגבלות הנובעים ממנו.

בעלי דין המחויבים בנקיטת פעולה בסדרי דין או בהתאם להחלטת בית המשפט או בית הדין, ואשר נמנע מהם לפעול כאמור נוכח המגבלות שהוטלו בהתאם להחלטת הממשלה, רשאים אף הם לפנות בבקשה מתאימה, אשר תטופל בהתאם לשיקול דעת בית המשפט או בית הדין, כמפורט לעיל.

בהנהלת בתי המשפט מדגישים, כי כל המועדים שנקבעו בדין או בהחלטת בית המשפט או בית הדין, לנקיטת הליך או ביצוע פעולה, נותרים על כנם אלא אם תבוא החלטה אחרת.

על פי ההודעה, בתי המשפט ובתי הדין יבחנו דחייה יזומה של דיונים מרובי קהל ובלבד שאין בדחייתם כדי לגרום לנזק ממשי לבעלי הדין. מתכונת זו נוגעת לתקופה שמתחילת הסגר ועד לתאריך ה-1 באוקטובר, אז תחל פגרת סוכות בבתי המשפט. בתקופה זו יחולו הכללים החלים בתקופת הפגרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות