הממשלה החליטה: הגבלות מחמירות בחגי תשרי לאור העלייה בתחלואה

לקראת סגר: החל מיום שישי הקרוב תיכנס ישראל למתכונת סגר בניסיון להוריד את מספר הנדבקים בקורונה ברחבי הארץ וזאת למשך שלושה שבועות בשלב הראשון
דניאל בן חמו |
הכותל כותל קורונה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה אמש (יום א') את המלצת משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו לתכנית ארוכת טווח להורדת נתוני התחלואה בישראל. בשלב הראשון, ולמשך כשלושה שבועות, ישראל תיכנס לסגר מהודק ובשלב השני מעבר לפעולה לפי תכנית הרמזור.

לפי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, השלב הראשון שייכנס לתוקפו החל מיום שישי בשעה 14:00 יהיה סגר.

במסגרת הסגר יהיו הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים. תותר יציאה מהבית מעבר למגבלות המרחק בכפוף לחריגים שיגבש צוות שרים ושייקבעו בתקנות.

מערכת החינוך תיסגר, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים.

בנוסף, סגירה מלאה לציבור של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות. כן יתאפשר לפתוח בתי עסק המספקים שירותים חיוניים, מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, מכוני אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים.

כמו כן, עסקים, לרבות מסעדות, יורשו לפעול בשירות משלוחים בלבד.

באשר לפתיחת מקומות עבודה, קבינט הקורונה צפוי לאשר הגבלה וצמצום שהייה של עובדים.

התקהלויות ותפילות יורשו עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

בראש השנה וביום כיפור בלבד וכלו להתפלל קבוצות של עד 20 אנשים בשטח פתוח.

באזורים אדומים, תותר תפילה בקבוצות של עד 10 אנשים במבנה סגור. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור יהיה כנגזרת של מספר הכניסות למבנה. שתי הכניסות הראשונות כפול 3, וכל כניסה נוספת כפול 2, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ״ר משטח המקום.

באזורים שאינם אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור אחד יהיה כמכפלה ב-2 של מספר הכניסות למבנה, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ"ר משטח המקום.

השלב הבא, לאחר תקופת הסגר שצפויה להימשך כשלושה שבועות, יהיה מעבר לתכנית הרמזור.

המעבר לתכנית יהיה בהתאם לבחינה עדכנית של תמונת מצב התחלואה ולפי החלטת הממשלה או ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו, לפי העניין.

במסגרת תכנית הרמזור, פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב. המפקח על התעבורה תינתן הוראה לעניין מתכונת הפעילות להפעלת התחבורה הציבורית. בכל הנוגע לתעופה, יוקם צוות בראשות שר הבריאות או נציגו ובהשתתפות נציגי שרת התחבורה, שר הפנים ושר החוץ וראש המטה לביטחון לאומי או נציגו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות