שב"כ סיכל פיגוע מטען בצומת ביל"ו

בשבועות האחרונים נחשף וסוכל פיגוע הנחת מטען חבלה בשטחי ישראל בהכוונת חמאס רצועת עזה ובמעורבות אזרח ישראלי
רונן לוי |
מטען חבלה

השב"כ חשף וסיכל פיגוע הנחת מטען חבלה בצומת ביל"ו במרכז הארץ, שתוכנן בהכוונת חמאס. כתבי אישום הוגשו כנגד שני מעורבים, אחד מהם אזרח ישראלי, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

מחקירת הפרשייה עולה כי אזרח ישראלי תושב שגב שלום, גויס על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס לטובת איסוף מודיעיני ביטחוני בשטחי הנגב ובשלב שני, בחודשים האחרונים הונחה והוכשר לבצע פיגוע הנחת מטען חבלה בשטחי ישראל.

האזרח הישראלי, מחמוד מקדאד כבן 30, בן לאם בדואית -ישראלית ואב תושב רצועת עזה (דור ב׳ לאיחוד משפחות). מקדאד נשוי לאישה תושבת רצועת עזה ומחלק את חייו בין שגב שלום בנגב לרפיח ברצועה תוך מעבר תדיר במעבר ארז.

מקדאד נעצר ב-15 באוגוסט ויחד עמו נעצרו עוד 9 בני משפחה ומכרים נוספים, מרביתם תושבי שגב שלום, בחשד למודעות ומעורבות בתכנון הפיגוע. בין העצורים אחיו של מחמוד, אחמד מקדאד, כבן 32, תושב שגב שלום.

לפי החשד שעלה בחקירה, התשתית פעלה לגיוסו של מחמוד מקדאד כסוכן מטעם חמאס, תוך ניצול יכולתו לנוע בין ישראל לרצועה על רקע משפחתי. מקדאד, טוענים בשב"כ, הסכים לפעול בעבור חמאס כבר בסוף שנת 2019, ובמסגרת זו אסף מודיעין וביצע תצפיות על אתרים שונים במדינת ישראל, לרבות מסירת מידע בדבר מיקומים שונים של מערכת כיפת ברזל בישראל.

בחודשים האחרונים, לפי החשד, עת שהה מקדאד ברצועת עזה וטרם כניסתו האחרונה לישראל, עבר הכשרות מטעם חמאס להרכבת מטען והונחה להוציא לפועל פיגוע הנחת מטען.

מהחקירה עולה, כי מאז נכנס לישראל ביוני 2020 רכש מקדאד תחמושת והחל בהרכבת המטען כפי שתודרך ברצועה. במקביל, חיפש אחר מיקום לביצוע הפיגוע תוך שעומד בקשר חשאי-מבצעי מול מפעילו בעזה. היעד שנבחר הוא תחנת אוטובוס בצומת ביל"ו. בנוסף, ביחד עם אחיו, פעל מקדאד לאיסוף מידע על כיפות ברזל. בני משפחה נוספים, סייעו בהשגת רכיבים שנועדו להרכבת המטען ואמצעי לחימה נוספים.

בשב"כ אומרים כי מדובר בסיכול פיגוע ובחקירה משמעותית "השופכת אור נוסף על פעילותה של תשתית טרור מטעם חמאס ברצועה". מדובר בתשתית, שנחשפה כבר בתחילת 2020 במסגרת מעצריהם של סוכנים נוספים, בעלי אזרחות ישראלית, רג'ב דכה, ראמי עמודי ואיה חטיב וממשיכה לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת משימות ריגול ומימוש פיגועים בשטחי ישראל.

גורם בכיר בשב"כ אמר בעקבות הפרסום: "מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל, זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול איו"ש וישראל ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור, זאת על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות